Spelet om bokläsning!

Hittade en bokutmaning hos znogge.

“I den grekiska bloggsfären pågår just nu en lek.
Det är ett spel som jag gärna vill spridda i den svenska bloggsfären.

Spelets regler lyder följande:
Ta boken som är närmast dig.
Gå till sidan 123 (saknas denna sida ta boken som är nästnärmast dig)
Räkna fem meningar (en mening = från punkt till punkt)
Skriv i din blogg följande tre meningar, alltså den sjätte den sjunde och den åttonde mening (på sidan 123)
Källan ska också anges!”

Bokens titel är ”Flickan som lekte med elden”. Den är skriven av Stieg Larsson och utgiven 2006.

”Jag vet int eriktigt hur jag ska bete mig”, sa hon. ”Jag gör inte sådant här varje dag”.
De hade tillbringat helgen tillsammans och därefter träffats en natt var tredje månad i samband med Millenniums styrelsemöten.

Jag säger som znogge, den som känner sig manad är härmed utmanad.

 Normalt brukar jag inte svara på eller låta mig bli utmanad men nu handlar det om böcker, det vill säga en helt annan sak.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Utmaningar

2 responses to “Spelet om bokläsning!

  1. Kan bara hålla med om att det är en annan sak när det gäller böcker! Stieg Larssons böcker är ruskigt bra…

  2. Min närmaste bok just nu är Arméns överlevnadshandbok – sonens favoritlektyr 🙂

Kommentera

