Solen skiner och jag sitter inne

Nu börjar det röra på sig vad gäller min Digitala Bildbehandlingskurs som jag går eller rättare sagt som jag ska genomföra. Eftersom kursen är helt på distans så gillar jag den verkligen. Jag behöver inte åka ner till Högskolan i Jönköping en enda gång. Lägger ut en länk till Dig som är intresserad av veta mera om högskolekursen Digital Bildbehandling. Länken går till Moderskeppet.se som jag besöker ofta och gärna. Här följer en länk direkt till högskolan i Jönköping och där du kan anmäla dig till högskolekursen. Jag misstänker att det är fler bloggare som gått kursen eller som går den nu samtidigt som jag gör det.

Jag har precis kommit igång med kursen och har precis hunnit lyssna och göra alla övningarna till Lektion 2. I morgon torsdag kommer den sjunde lektionen ut på nätet. Men eftersom jag har hela detta året på mig tänker jag inte rusa igenom allt för att bli klar. Anledningen till att jag inte kom igång tidigare var att jag mått dåligt av olika anledningar. Men nu är det nya tag som gäller.

Den sista deluppgiften i lektion två var att skapa en tidningsomslag. Himla roligt men mycket att tänka på. Tidigare idag har jag suttit och retuscherat bilder på lite olika sätt. Det är jobbigt och mycket att tänka på samtidigt som slutresultatet växer fram och blir bättre och bättre.

Dagen till ära skiner solen fast jag var tvungen att dra ner persienerna och stänga ute all solen för att klara av att sitta vid datorn. Snö har vi kvar sedan gårdagens snönedfall. Senare idag ska jag och sambon åka till en bekant och äta lite gott och prata lite. Det är alltid trevligt att komma iväg hem ifrån och göra lite annat.

Nu ska jag leta reda på en av mina egna bilder och redigera den och sedan lägga upp den på min fotoblogg. Önskar Alla en skön och fridfull dag så här några dagar innan påsk. Passa även på att besöka min lilla stad Akson City som snart har fått ett hundra invånare.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorprogram, Foto, Fotokurs, Väder

7 responses to “Solen skiner och jag sitter inne

  1. Hej Akson,,Va! sitter du inne?? vad är du finkad för då? Skrattar näe då det var bara så rolig text du skrivit överst,, man hoppar högt först,,heheh tills man läst igenom då infinner sig lugnet igen,
    Trevligt att du mår bättre och trivs med din distankurs det är helt perfekt och så roligt att få lära mera av sådant som du är intresserad av,Ja jag tror många går den kursen för bloggen har enormt många som är duktiga fotografer har du sett Claras bilder,,,om inte titta på dem i hennes bildspel man blir alldels betagen

  2. Neny

    Ja vädret är skumt idag, solen lyser minsann när man inte har tid att vara ute.

  3. Det måste vara kul att kunna hålla på med det man gillar. Ha en riktigt glad påsk, kram

  4. Jag tycker den verkar mycket intressant faktiskt! Det är ju bara så toppen att få hålla på med det man gillar. Så borde det alltid vara;-)

  5. Sol???? Här har det varit ymnigt snöfall hela dagen. Suck…

  6. en liten promenad i solen fick jag.

  7. curlingmormor

    Här har då minsann inte solen varit framme, förutom i några sekunder så att jag fick se mina lortiga fönster!!!!
    Vad roligt att du trivs så bra med din fotokurs!!!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

