En tur på kvasten idag

Vad det snöade igår eftermiddag. Precis då vi skulle ut och halka runt på vägarna. Förvisso var det ingen längre distans som vi skulle köra. Fast vi skull rakt söderut i förhållande till hur vi bor. Det var trevligt att hälsa på denna bekantingen och sitta och snacka. Med oss hem hade vi ungefär tjugo CD-skivor som jag nu håller på att kopiera. Just nu är det en gammal Dr Hook platta som ligger på släden.

Det snöade enorma mängder men då vi passerat tunnlarna var det precis som om att komma fram i en annan värld. Där lyste nästan solen och det hade inte kommit någon snö alls. Dock fram på eftermiddagen började det snöa stora, täta och många snöflingor. Då vi körde hem strax efter sjutiden var det glashalt på vägen. Men jag hade inga problem med att hålla mina åttio på motorvägen. Jag kände inget behov av att kana av vägen och/eller krascha bilen. Antar att de som flög förbi i desto högre hastighet inte heller kände för att inte stanna kvar på vägen.

Bror och svägerska med tillhörande två tonåringar kom iväg upp mot de svenska fjällen mitt i rusningen. De kom iväg i den Passat kombi som blev deras hyrbil. Hoppas att de får en skön påsk uppe i fjällen med mycket skidåkning och med bra väder.

Jag läste häromkvällen ut den andra boken av Stieg Larsson ”Flickan som lekte med elden”. Efter mycket funderande fram och åter kom jag fram till att jag skulle läsa även den tredje boken direkt. ”Luftslottet som sprängdes” är en direkt fortsättning av den andra boken och den verkar hålla samma tempo som de övriga böckerna Stieg Larsson hann med att skriva. Det kommer tyvärr ingen fjärde bok som det varit en del skriverier om. Detta går att läsa på DN.

Jag läste en rolig artikel i dagens tidning om hur det kan strula då man flyttar och detta problem med att man alltid måste ringa Kundtjänst. Läs hela artikeln här och jag hoppas och antar att du ler igenkännande på ett eller annat sätt.

Passa även på och se hur det går i min lilla stad Akson City. Snart finns det nya foton på min fotoblogg.

Till alla häxor!
Vi syns lite senare idag på Blåkulla! 

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilar, Boende, Boktips, Flytta, Traditioner, Väder

8 responses to “En tur på kvasten idag

  1. Neny

    Svänger förbi på kvasten och önskar en glad påsk! 🙂

  2. Kvasten är trimmad och jag i hyfsat fin form så vi ses säkert!
    Ha en bra skärtorsdag!

    (Så skönt att bror och svägerska kom iväg på resan!)

  3. Jag hoppar flygningen ikväll – det är så himla kallt…. 😀 Glad Påsk ändå!!

  4. curlingmormor

    Du glömde väl inte mameluckerna när du for till Blåkulla, här blev det plötsligt 8 grader kallt, så jag ställde in min Blåkulleresa!!!!!
    Glad Påsk och natti natti!!!
    Kramizzzz

  5. Åh, Dr Hook, nostalgi!
    Jag kom inte iväg till Blåkulla men det hade jag bestämt mig för att hoppa redan innan. Jag har allt jag behöver här hemma för en annorlunda tillvaro.

  6. Det låter som du får, eller har, en glad påsk. 🙂

    Kram till dig!

  7. Syster Yster

    Fortsatt Glad Påsk från mig också 🙂
    Strålande sol är det hos mg idag men det är kallt! Har precis promenerat en runda så nu är det okay att lata sig!
    Kram

Kommentera

