Underhållande underhållning

Så var den glada påsken över för detta året. Det blev en vit påsk i goda vänners sällskap.
Även om påsken är över får påsksakerna stå uppe denna veckan ut och nästa också antar jag. Påskriset står så vackert i sin vas utan vatten. För inte kan vi ha utslaget ris inomhus då sätter mina pollenallergi igång på nolltid. Riset är fyllt med färglada fjädrar. Rosa och lila, gröna och gula samt vackert oranga fjädrar delar plats i riset med plastägg vackert dekorerade i silverfärg. Visst finns det en och annan lila kyckling som slåss om utrymmet tillsammans med några stora galnet gula kycklingtofsar.

Jag fick en smärre chock i morse då jag vaknade och gick upp. Det var helt vitt ute och allt var täckt av ett vitt täcke. Detta vita täcke försvann fort under förmiddagen då temperaturen gled upp till nästan fem plusgrader. Nu är det en minusgrad igen men alla snön är borta.

Mitt fototema börjar mer och mer ta form, ”Möte” heter mitt tema för den som glömt. Det är Prudies dotter på 16 som kom på detta trevliga tema. Tack till henne! Under morgondagen är brorssönerna, allmänt kallade bröderna Grus, engagerade i både mitt och sambons fototema. Till morgondagen ska jag köpa ett antal olikfärgade rosor som den yngre av bröderna Grus ska lukta på rosor med stängda ögon. Vad sägs om det?
Sambon har nog lyckats bestämma sig med sitt tema nu, tror jag ska jag tilläga. Det verkar som om det blir ”Fötter”, detta efter ett besök hos fotvårdsterapueten i förra veckan. Vem vet om fotterapueten köper en av sambons temabilder. Enligt terapueten ska det visst finnas ett få antal bra fotbilder.

Eftersom sambon och jag gillar att titta på dans så satt vi klistarade ikväll och såg gårdagens och dagens avsnitt av ”So you think you can dance, Scandinavien”. Det var ganska många bra dansare som var med på audition i Stockholm. Men också några som inte hade där att göra över huvudtaget, fast det var ingen som hade sagt till dem att de inte hade där att göra. Här är ett av dem.  Självinsikt, nej inte för fem öre!

Akson City | Fotobloggen

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Film och TV, Foto, Fotokurs, Traditioner, Väder

4 responses to “Underhållande underhållning

  1. God onsdag Akson. Skönt höra att din snö töat bort igen.Ja det har varit en chockartad påsk därav kan man lugnt säga detta klimat som driver gäck med oss arma beroende människor just nu idag däremot är det nu +1.2 här och sol?? Har aningens ömma handleder efter fallet på sladdarna men glad ändå kunde brutit mig
    Påskriset ja det står torrt och bladlöst hos mig med men som du beskrev massor med färgade fjädrar och ägg.
    Jaha du håller på med dina foton och fixar skall kika in straxt på din fotosida igen. Ha en bra dag med dig Akson.

  2. Neny

    Härligt att det går framåt med fotograferingen! 🙂
    Förstår mig inte heller på de där som söker till dylika program, som är HELT talanglösa. (samma sak till Idol ju…) Det är ofattbart.
    Härligt tycker jag att det kom lite vinter, även om den är lite sen. Moder natur behöver ha lite snö för att den ska må bättre.

  3. Jag tittade också. Det är kul med dans.

    Killen var ju på något sätt skön men läskig. Han är nog utvecklingsstörd, jag har jobbat med personer som är precis som han. Dom har en enorm tilltro till sig själva och ser bara sin egen fantastiska dans. Han skulle ju öppna dansskola 🙂 och visa alla att han kunde dansa.
    Jag tyckte dock det var skönt att han inte förlöjligades av juryn eller övriga aspiranter.

    Kul att påsken din blev bra!
    Kramar 🙂

  4. Fötter var väl ett kul tema! Det ska jag berätta för 16…

Kommentera

