Full fart från början

Så har denna dagen snart gått till enda också. Jag har lyckats fylla denna dagen med fullt ös från början tills för någon timme sedan. Gissa om jag är slut nu? Helt rätt gissat. Jag är utmattad.

Till att börja med inledes dagen av en färd till stora röda affären för inhandling av mat och lite andra tillbehör så som platspåsar och batterier. Detta gick hur bra som helst och jag kom hem med nästan allt på listan. Vad som saknades var den röda affärens goda microbakpotatis. Visst kan det tyckas onödigt att köpa bakpotatis i en vakuumpackad påse för att värma i micron. Men det tar bara tio till tolv minuter att få en färdig måltid som smakar hur gott som helst. Detta att jämföra med vanliga bakpotatis som ska värmas i ugn. Sist vi gjorde vanliga bakpotatis gav vi upp efter det att potatisen varit inne i ugnen närmare två timmar. Då var potatisen nästan klar. Eftersom vi var hungriga så slank de ner trots att de inte var riktigt klara.

Sedan var det hem igen. Där tog sambon vid och gjorde supergoda pannbiffar som snabbt gick åt till dagens varma mål mitt på dagen. När vi precis hade ätit klart ringde det på dörren. Det var bröderna Grus som anlände. De ville spela Mah-Jong och åter Mah-Jong. Detta har vi nu spelat samt att vi passade på att fotografera dem på lite olika sätt. Jag tror att jag fick några bra bilder på den äldre av bröderna.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Fotokurs, Mat, Spel

2 responses to “Full fart från början

  1. curlingmormor

    Bakad potatis som är så gott. Med nån härlig röra till. Dessa potatisar som du beskriver måste vi testa!!!!
    Kramizzzzz

  2. Godafton på torsdagskvällen .
    jaha gasen i botten hela dagen ser jag, Undra på att du är trött då. Bara att dra runt på affären kan ta kål å vem som helst om det är mycket folk.
    Det där med bakpotatis lät ju inget vidare 2 timmar sa du??? Hasselbackspotatis går ju snabbare och smakar nästan godare.
    Hoppas de får in er bakpotatis sen då rig och be dem lägga undan ett par påsar så du får lite med.Så Mahjong ja det är kul det. Skall se om du hunnit fota något igen. Ha en skön kväll

Kommentera

