Studio på toa

Idag har det inte hänt särskilt mycket på denna fronten. Inte mer än att vi börjat planera för vår nedresa till Skåne som kommer att ske antingen på lördag eller söndag. Det beroende på vädret. Enligt min mamma ska det visst komma in ett ordentligt oväder under helgen. Får ta och undersöka detta i kvällens femdygnsprognos. Ska verkligen bli skönt att söka ner mina fötter i den skånska myllan igen. Vad jag förstått ligger det mer snö i Skåne än vad vi har här uppe i stora farliga staden.

Sambon tog lite fina bilder idag, på de vackra rosorna och gerbererna som jag köpte igår till vår fotosessior (eller hur det nu stavas). Den gick ganska bra. Den äldre av bröderna visade sig vara en upperlig fotomodell och log och vred och gjorde nästan alla jag ville han skulle göra.

Eftersom sambon ordnat till en ganska bra fotostudio på toaletten fortsatte jag med att ta några bilder jag också. En av dem finns att beskåda på fotobloggen.

Nu väntar snart sängen. Jag hade tänkt att jag skulle hinna läsa ut Stieg Larssons sista bok ”Luftslottet som sprängdes” innan vi åker ner till det sköna Skåneland. Efterdom det återstår nästan trehundra sidor får jag kämpa på lite för att hinna med det. Det bör dock inte bli några problem eftersom boken är spännande och jag har svårt att lägga ifrån mig boken.

Snart är vi hundra invånare i Akson City. Passa på att besök min lilla stad som växer.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilder, Boktips, Foto, Resor, Väder

5 responses to “Studio på toa

  1. curlingmormor

    Hoppas att ni får det trevlig i Skåne, och det gäller ju som sagt var att köra försiktigt. Här har det varit blåsigt som bara den i dag också, hoppas verkligen att det lugnar ner sig tills imorgon.
    Kramizzzzz

  2. hihi, vi har mörkrum i tvättstugan..

  3. Kör försiktigt och va fasen, är det oväder på gång igen? Här har våren tag stora framsteg och jag vill gärna ha kvar den känslan.
    Underbara bilder du har där på sida!
    Kram och ha en trevlig helg!

  4. Godfredag på dig där i mörkrummet,,,fnissar går väl bra så.. Vadå säger du nytt oväder jag blir tokig snart på detta, ja då får man titta igen på prognosen då suck jag som tänkt skura det vita på min farstubro ingen idé då förrän efter ovädret, Ja ni får ju ha en trevlig helg oavsett skånsk mylla eller stadens asfalt 😉

  5. Neny

    Roligt med fotosession! 🙂 Härligt med roliga bilder också. och hoppas resan söderut går bra, ha en finfin resa!

Kommentera

