Stressfritt

Första dagen nere i den sköna Skåne är snart till enda. Vi började dagen med att sova ut för att orka med dessa få hektiska dagarna vi kommer att befinna oss nere i den skånska myllan. Redan på onsdag åker vi upp till mina föräldrar för att sova över för att komma iväg lite snabbare på torsdag då vi återigen ska köra långt.

Efter att vi klarat av frukostbestyren blev det vila. För min del under täcker, mest för att det är ruskigt kallt i lägenheten. Snart är vi nog uppe i tjugo grader varmt. Då vi kom ner i söndagskväll var det runt sexton – sjutton grader. Därefter kom vi fram till att det var dags för att ta en lite fototur i det soldränka landskap som vi befann oss i.

När vi kom ner till det lilla samhället i närheten passade jag på att köpa mig en vindjacka, vilket jag av någon outgrundlig anledning. Numera har jag en skön vindjacka med bra rörelse i axelpartiet. Den ligger dock fortfarande nerpackad i påsen tillsammans med resten som jag fick för mig att jag behövde. Bland sakerna jag tyckte att jag behövde var bland annat en skön windbreaker tröja, det blev två stycken.

Sedan var det hemfärd för att äta lite mat. Gissa vad de hade i mataffären? Vi hittade micropotatis, varsin potatis med röra blev det till lunch. Lite vila på sängen blev två timmars sömn. Lite sömndrucken åkte jag ner till affären på hemmaplan och köpte deras goda spickeskinka och potatis till dagens middag. En lite tur längst med kusten blev det. Några svanan fastnar på minneskortet liksom lite annat smått och gott. Inga bilder kommer under tiden vi är nere utan jag återkommer med dessa då jag är uppe i stora farliga staden igen.

Nu är det snart dags att sova. Men innan dess en lite lässtund. I eftermiddags läste jag ut Stieg Larssons sista bok ”Luftskeppet som sprängdes” och den var verkligen spännande. Denna triologi i Millenium-serien kan jag verkligen rekommendera. Boken som ligger på sängbordet är ”Efter alla år av saknad” av Peter Robinson. En författare jag läst tidigare och gillar.

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Fotokurs, Mat, Resor, Väder

8 responses to “Stressfritt

  1. Den har jag läst och om jag inte minns totalt fel så var den spännande!

    Tur att ni fått upp värmen för huttra i sexton grader!

    Ha det fortsatt bra!

  2. Låter härligt, städer är inte farliga 🙂

  3. curlingmormor

    Det är bra, man ska ta det lugnt och varligt!!!! Här har det regnat precis hela dagen, men som tröst så fick jag äta tårta ikväll *skrattar*!!
    Kramizzzz

  4. Godmorgon Skåningar, Jaha det lät ju skönt det där , trevligt att du fotat svanar med de är vackra fåglar,
    Fnissar så du hittade micropotatis hos din skånehandlare men det var väl lyckat, Ha det nu så bra idag tisdag,med och hoppas solen lyser på er där nere.

  5. Syster Yster

    Så klart det är underbart i Skåne 🙂 Ta det lugn och njut av våren som nu kommer med stormsteg!
    Kram

  6. Neny

    Låter härligt därnere, hoppas ni får upp värmen bättre idag.

  7. Vilket härligt skönt inlägg att läsa. Jag själv känner mig lite orolig ini så det här inlägget fungerade som en stressten för mig.
    Nu ska jag in och kika på lite bilder hos dig. Dom har samma effekt.

    Ha en fortsatt skön semester Akson.
    Kramar

  8. P.S. Triologin är underbart bra.

Kommentera

