Nya planer

Snart har jag varit uppe i tolv timmar. Inte mycket tycker kanske en del. Men för mig som inte är van att gå upp klockan sex på morgonen är det väldigt tidigt. Anledningen till den tidiga uppstigningen var att sambon skulle operera sitt andra öga på sjukhuset i den gamla Hansastaden på sydkusten.

Det var mörkt så dags på dygnet vilket förvånade mig lite. När vi kom iväg och köra, vilket var vid sjutiden, var det redan ljus men dimmig. Vi kom precis fram i tid. Då vi svängde in på parkeringen var klockan två minuter mer än vad jag hade tänkt mig, klockan var då tre minuter i åtta. Jag lämnade sedan sambon tillsammans med en sköterska och gick för att ta det lugnt och läsa lite. Detta har jag tidigare gjort på gynmottagingen eftersom där varit så lugnt, men det var det inte idag. De byta ut möblerna i väntrummet. Efter en timmes väntan vandrade jag tillbaka till ögonmottagningen och strax därpå vandrade sambon ut, omtumlad och trött.

Sedan var det bara att köra hemåt igen. Vi tog kursvägen hem och lät oss inneslutas i dimman. Det gick långsamt eftersom även jag började känna av den tidiga morgonen. Ett lugn infann sig då vi körde i dimman och såg träd och hus långsamt glida fram ur dimman. Det var inte många bilar ut. Men på ett ställe hade en dam kört av vägen eller glidit av. Hennes bil låg nere i vägrenen och det verkade som om hon, eller om det nu var en man som kört, glidit av eller väjt för ett rådjur eller liknande.

Vi stannade till och handlade på affären, grillade revben till mig och en halv kyckling till sambon. Detta åt vi sedan för att återigen inta ryggläge i sängen. Jag somnade dock inte som vissa andra gjorde. Däremot såg jag en film, X-men 2, om man gillar en blandning av science fiction, action och thriller samt lite fantasy kommer man att gilla den filmen. Personligen tyckte jag om den. Det är lite lagom av det mesta.

Det blev ingen resa upp till mina föräldrar idag. Imorgon ska sambon till det närmsta sjukhuset imorgon för att kolla synen inför införskaffandet av nya glasögon. Så är livet ibland, det blir inte alltid som man planerar.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Film och TV, Mat, Sjukvård, Väder

7 responses to “Nya planer

  1. Rejäl dimma har vi också haft.

  2. Neny

    Jag gillar Xmen filmerna, har dem alla. 🙂 Jobbigt med operation, hoppas allt gick bra? Sov så gott när ni nu får sova. 🙂

  3. Men så skönt att även andra operationen verkar gått bra. Min mamma ska snart få gjort sin andra och ser nästan fram emot det!
    Hoppas det blir en natt med riktigt skön sömn nu!

  4. curlingmormor

    Vad skönt att operationen är över, nu kan det ju bara bli bättre.
    Att köra bil i dimma är ingen höjdare, det gjorde jag igår morse, såg knappt en hand framför mig.
    Kramizzzzzz

  5. Godtorsdagmorgon. Oj då var det en sjukhusdag för er med Hoppas nu då op gick bra för ögat är man rädd om . Dimma ja det var det i går morse hos oss med när vi for till lass med.nte mycket trafik heller här då. Bäst att vila idag för din sambo efter det där och ha det bra båda två

  6. Filifjonkan om fredagen. Nähepp ingen Akson hemkommen. Hoppas sambon mår bra i sitt nyop öga bara..samt at solen lyser där ni är så det kan bli lite kaffe på en bänk utomhus. Ha det bra där ni är.

  7. Vad fint det där du skrev om hus och träd som glider fram ur dimman. Jag har inte tänkt på det men det ser ju faktiskt ut så som du beskriver. 🙂

    Hoppas allt ordnar sig med sambons ögon.

    Kram

Kommentera

