Galet trött

Jag vet inte vad det är som hämt men jag är något så vansinnigt trött. Detta trots att jag vilat och sovit mer eller mindre hela eftermiddagen.

Några olika anledningar till att jag är så grymt trött är antagligen att jag har börjat äta pollenmedicien, att det vi numera har sommartid i vårt avlånga land. Några fler antaganden är att jag är trött sedan snabbesöket i Skåne, samt att spänningen inför sambon ögonoperation släppt. Ögonoperationen gick hur bra som helst, även om det kliar lite mer denna gången enligt sambon.

Till detta kan vi lägga att vi rusade iväg på fredagens Fotokurs och därefter hem till bror på en liten släktmiddag. Bror hade bjudit in våran faster som var uppe i stora farliga staden eftersom hennes tavlor hänger på en av staden konstsalonger. Jag tacklade givetvis JA till denna tillställning även om jag visste att vi skulle var ganska så slitna. Men det var trevligt och inget jag skulle vilja vara utan.

Lördagen tillbringade vi på konstsalongen som faster hängt sin tavlor på. Både sambon och jag gillade två tavlor så pass mycket att vi köpte dem. Efter vernissagen åkte vi och åt tillsammans, jag och sambon, bror och hans fru. Trevligt värre! I och med detta har vi nu skapat en tradition också. Förra året var vi och åt lunch på Stallmästargården efter vernissagen.

Hemma var vi inte förrän strax efter fem. Fast då hade vi hunnit handla också.

Någon som har några fler antaganden till att jag är trött?

Besöka min lilla stad Akson City!
Passa även på att besök min Fotoblogg!

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Fotokurs, Mat, Traditioner, Utställning

10 responses to “Galet trött

  1. curlingmormor

    Härligt att operationen gick bra och visst blir man trött av att vara orolig. Hoppas du kan vila ut ordentligt nu så kanske du känner dig mer piggelin imorgon.
    Kramizzzzz

  2. Jag tycker att dina antaganden räcker! Men jag måste säga att helgen med vernissage och lunch lät som lyckad i mina öron! Jag skulle inte ha något emot en tur till farliga storstaden så här på vårkanten känner jag.
    Hoppas du får sova gott i natt och vakna pigg och utvilad i morgon. Fast efter ett intensivt program räcker kanske inte en natts sömn. Skönt att operationen gick bra förresten!
    God natt!

  3. Neny

    Du/Ni har verkligen haft fullt upp. 🙂 Skönt att vara hemma igen? Hoppas den här veckan blir lite lugnare för er.

  4. God måndag på dig Akson, Klart du blir trött av dina allergipiller och dessutom ett så digert program som ni genomförde. Du får försöka sova igen din trötthet lite grann. Allergi pillerna vänjer din kropp sig vid rätt snart har ätit mina sen före påsk så nu är det rätt ok med dem,Hoppas din måndag blir bra men jag antar att du spikar upp nya tavlorna! Hur som helst så ha det bra.

  5. Å, det är så kul att köpa tavlor. 😉

    Skönt att sambons ögon är okej, förstår att det kanske blev lite anspänning. Ögon är ju känsliga saker.

    Som du läste är jag en zombie nu. Hoppas DU känner dig piggare snart.
    Kram

  6. curlingmormor

    Jag tyckte i början att ”Män som hatar kvinnor” var lite ”trög”, mycket namn och det hände inget speciellt som lockade mig, men nu har jag kommit in en bit i boken och nu börjar jag förstå de som säger att de sträckläste den!!!!!!!! Skall upp på bibblan senare och hämta bok nr 2!!!!!!
    Har du läst dessa böcker????
    Kramizzzz o ha en bra dag!!!

  7. Fest är ju alltid trevligt.

  8. Spännande med en konstnär i släkten!

  9. Inne med en kram bara.
    Ha det gott.

  10. Syster Yster

    Jag tror att det räcker som förklaring, det som du räknat upp 🙂
    Skönt att OP:n gick bra.
    Ha det gott och var rädd om dig!

Kommentera

