Olika nyheter

Hade tänkt att jag skulle skriva om något intressant som jag hade hittat i tidningen idag. Det första som slog mig då jag öppnade SvD och DN var att de hade olika nyheter som första nyhet på sidan webbsidor.

SvD fortsätter att skriva om Engla som försvann i lördags då hon för första gången skulle cykla hem själv från fotbollsplanen i Stjärnsund. Det är idag, onsdag, och det har nu gått fyra dagar sedan tioåriga Engla försvann. Poliser, militär och en massa frivilliga har varit ute i skogarna runt Stjärnsund och letat men inte hittat Engla.
Polisen har anhållit en man misstänkt för människorov. DN skriver inget om Englas försvinnande.

Jag hoppas att de hittar Engla vid liv men tyvärr har jag inte en anig liksom resten av oss undrande vad som hänt med Engla.

DN’s första sida, eller man kanska ska kalla det startsida istället eftersom det är den sidan man kommer till först. Deras första/översta nyhet handlar om chefernas höga löner. Var det en nyhet? De skriver att den genomsnittliga chefen tjänar 32 200 kronor i månaden. De lägst avlönade cheferna är de som är skolmåltidsföreståndare och städledare. Ännu ingen nyhet. De redogör för att en marknadsdirektör har den högsta snittlönen som är på 80 500.

DN’s nästa nyhet är det omtalade fackeltåget med den Olympiska facklan som skulle bli en äretåg, genom tjugo länder. Det talas också om att bojkotta OS-invigningen. Bojkottningen av olympiaden i Peking handlar om att närvara vid den officiella invingen i Peking i augusti detta året.

Enligt DN är 34 % för att bojkotta invigningen i Peking medans 45 % säger nej till en bojkott. Hela 21 % vet inte! Jag ställer mig nog med de 21 % av att inte veta. För att det är precis det jag inte vet.

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Samhället, Sport

6 responses to “Olika nyheter

  1. Och i Göteborg ger vin kvinnor demensskydd,
    helnykterister har en ökad risk för demens och hjärt-kärlsjukdomar.

  2. Ja det är olika nyheter verkligen. Men stackars tös och arma föräldrar,,,man hoppas ju på ett bra slut men nu börjar det ju bli tveksamt sorgligt att sådant händer i vår värld hemska typer det finns runt ikring oss fast vi inte vet vilka det är

  3. Jag tyckte det var mycket märkligt att Kina överhuvudtaget valdes till världland för några år sen. 2001 tror jag det var.

    Politik och idrott ska inte blandas ihop men när det gäller Kina står jag för en bojkottning. Det gjorde jag redan från början.

    Det är otäckt det som hände Engla. Mycket otäckt. Ännu otäckare nu när man kanske får anta att hon är död.
    Jag satt och tänkte på hennes anhöriga igår. Kan inte ens föreställa mig hur jävligt dom måste ha det. Vilken fruktansvärd händelse att över huvudtaget ta in. Likaså kvinnan i Arboga. Hur har hon det? Orkar hon igenom det?
    Vilken grym värld!

    Hoppas du mår bra.
    Kram 🙂

  4. Ja vår värld är inte alltid så snäll att leva i och det händer mycket hemskt! Men å andra sidan så händer det ännu mer som är gott och bra. Så brukar jag tänka men det skriver man liksom inte om vilket i och för sig inte är så konstigt.

    Politik och idrott hör inte ihop men ibland måste man göra politik av idrott som ett maktmedel. jag är helt klart för en bojkott! Sedan tycker jag i och för sig att förändringen i ett land måste komma innifrån…

  5. Ja jag undrar hur det ska gå därborta i Kina, jag…

  6. Syster Yster

    Jag är inte så insatt i detta område. Jag begänsar mig och tar bara in det som för dagen orkas med. Visst har jag lyssnat på debatterna, men här hemma utnyttjas det bara som pajkastning i det politiska spelet. Sahlin och Reinfeldt stod och bollade ord om vad som sagts eller inte sagts.
    Titta en liten stund på CNN och av det så blev jag rädd för att många kommer att få sätta livet till just för OS är i Kina.
    Ha en bra dag

Kommentera

