Ljuset skiner på mig i min bloggvrå

Idag skiner solen. Det har den inte gjort på hela veckan. Förvisso visade den sig lite igår. Då rusade vi ut för att ta våra bilder till dagens Fotokurs. Dagens ämne är Ljus, medljus, sidljus och motljus. Inte är det lätt att ta bilder och solen vägrar att visa sig. Inte blev det några särskilt bra bilder för min del, inte så att jag är kräsen men jag lyckades inte fånga ljuset på det sättet jag velat göra.

Läst i gårdagens nätupplaga av SvD att det ska vara mycket stressigt att blogga. Därför tog jag mig en bloggfridag. Skönt och behövligt. Inte för att det blev så mycket gjort av något annat. Jag har fortfarande den efterhängsna tröttheten med mig. Börjar misstänka att jag går runt med en infektion eller liknande i kroppen som inte vill blomma ut. I morse då jag vaknade kändes det till och med som om jag skulle ha feber. Men jag varken orkar eller kan vara sjuk idag, så jag tog inte febern. Nu hoppas jag att mina smärtstillande även ska reducera den eventuella febern.

Måste sticka in den glädjande nyheten att Rögle ska spela i Elitserien nästa år. Vi prata om ishockeylaget från Ängelholm som ska spela den högsta divisionen nästa år. Verkligen roligt att de slog Malmö IF i gårdagens stora prov om vem som skulle få spela i Elitserien nästa år. Även Brynäs kommer att göra det då de i gårdagens kvalmatch körde över Västerås med 7 – 0.

Fotobloggen | Akson City, bygg en industi eller bygg en väg

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Fotokurs, Sport, Väder

7 responses to “Ljuset skiner på mig i min bloggvrå

  1. Inget ont om Rögle men jag hade gärna sett MIF ta den platsen i stället. Till råga på allt elände spelade MFF oavgjort mot Elfsborg! Nej, det var tur jag var på krogen i går kväll;-)
    Trevlig fredag!

  2. Neny

    Roligt när små lag också får chansen i Elitserien tycker jag. 🙂
    Underbart att solen lyser, äntligen, igen. Just nu cirkulerar det skrikande måsar på gatan utanför, förstår inte riktigt hur lyckats hitta hit, men det känns då plötsligt lite somrigt och gott i själen. Ha en god eftermiddag!

  3. LHC går det jäkligt bra för. Hoppas dom håller hela vägen in den här gången, och inte kommer tvåa igen.

    Hoppas du kryar på dig och får en skön och trevlig helg.
    Kram 🙂

  4. P.S. Måste tillstå att bloggen gör mig stressad numera. Jag tycker så mycket om att blogga men jag känner att jag behöver hitta en lagom nivå nu.
    Sluta vill jag inte så jag försöker hitta den gyllene medelvägen. 🙂

  5. curlingmormor

    Är du trött så vila, det är det bästa du kan göra!!!!!
    Hoppas att du får en skön helg och att solen kommer fram så att du kan ta lite ”soliga” foton.
    Kramizzzzzz

  6. Visst kan man känna sig lite stressad av bloggen ibland – fast då försöker jag bara prata förstånd med mig själv en stund. Det brukar hjälpa 🙂
    Men jag skulle egentligen vilja både läsa fler bloggar och skriva mer.

Kommentera

