Trött, igen

Vet inte vad det är för något som har anfallit mig. Men jag är så vansinnigt trött.

Redan vid halv elva släckte jag lampan vid sängen efter att ha läst en tio-tjugo sidor i boken jag håller på med. Det är Peter Robinsons bok ”Efter alla år av saknad”. Redan den siste mars skrev jag att jag skulle börja läsa denna boken. Det blev inte av utan jag började förra veckan någon dag. Jag gillar Robinsons böcker, de har en lågmäld ton som jag gillar. Om jag inte minns fel så finns det en bra twist i dem också. Författaren lurar läsare att tro att det är precis så, men så vrider han på det och man ser allt i en ny dager.

Åter till tröttheten. Jag somnade på stört då jag hade släckt, hur länge sambon var uppe till har jag noll aning om, jag sov. Däremot vaknade jag redan vid sex-tiden i morse men inte var jag pigg. Inte så pigg så att jag orkade gå upp och stanna kvar uppe. Jag somnade om och vaknade strax efter nio. Då tvingade jag mig själv till att gå upp och äta min frukost. Jag skulle lätt kunna gå och lägga mig igen och sova någon timme till, men av ren självbevarelse drift gör jag inte det. Tror att dagen blir jobbigare om jag sover mitt på dagen.

Vad jag ska göra resten av dagen har jag ingen aning om? Läsa lite bloggar. Redigera någon/några bilder. Titta på TV’n och se något program och/eller se en film. Läsa i boken med risk för att somna. Så det blir en dag att gå och loppa mig här hemma och göra det som jag känner för.

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Internet

10 responses to “Trött, igen

  1. Halv elva?! För mig var det godnatt tjugo över nio igår kväll! Ha det så bra idag/kram!

  2. Syster Yster

    Kanske är det oron efter samtalet du fick igår från F-kassan. Sådana kan göra vem, som helst nervös och grubblande. Hoppas du piggnar till igen. Tänk när jag läser så kan jag vara vaken hur länge som helst, det har alltid varit som vila för mig. Jag är i bokens värld och har då kopplat bort min egen, kanske är det därför. I fantasin blir jag inte trött 🙂
    Ta det lugnt och halv 11 är sent för mig, ofta blir det omkring 21.
    Kram

  3. Jag försöker komma i säng strax efter tio för annars så blir det inte tillräckligt med sömn. Tyvärr misslyckas jag ofta men det är en annan femma. Att sova på dagen kan vara skönt men försämrar gärna nattsömnen. Kanske är det som Syster Yster säger samtalet med försälringskassan som spökar…
    Kram!

  4. Neny

    Inte bra att du är så trött. Kanske är pollenallergin som spelar in? Sköt om dig.

  5. Det är inte kul när man känner en sån jobbig trötthet. Hoppas du kan lägga upp dagen så det känns bra.
    Själv tar jag helst en slummer på dagen annars finns det risk för att medicinen inte fungerar och att det då slår över till en släng mani. Det är mycket med det jordiska…;)

    Tack för boktipset!
    Kramar 🙂

  6. En tupplur kan vara skönt.

  7. curlingmormor

    Håller med vad de andra skriver, säkert har det med FK-samtalet att göra, man kan ju bli fundersam för mindre!!!!
    Så min vän, förhoppningsvis kanske du vaknar imorgon och känner dig lite piggare!!!!!
    Kramizzzzz

  8. Hej Akson. Ja du jag tror det är dina allergipiller om gör det.. samma här jag är med som en sömngångare sover så det knakar . Hoppas på det så du inte fått några anda baciller bara det går någon läskig kräksjuka igen modell kaskadkräkningar,,hörde om det igår när jag hämtade paketen! Vila dig då bäst så

  9. Neny

    Hoppas du är piggare idag?

  10. Robinsons böcker brukar vara bra, vill jag minnas och precis som du säger – det brukar vara en rejäl twist på slutet.
    Hoppas att du känner dig piggare idag!

Kommentera

