Frysande iskyla

Hela bilen blev fylld av saker som skulle till återvinningscentralen. Mestadels var det gamla kartonger till bland DVD-spelare, skrivare, datorer, kamera, med mera med mera. Hittade till och med mitt gamla duntäcke som jag av någon anledning sparat på, fattar inte varför själv eftersom det var trasigt och dunet var ute och flög.

Jag höll på att plocka själv inne i den stora kåken som bara innehåller förråd. Inte var det varmt där inne, jag hade en t-shirt och över det en medeltjock/tunn munkjacka. Jag frös så jag skakade så fort jag slutade att göra något. Till och med då jag höll på att sortera plast, frigolit från kartongerna frös jag. Då sambon kom hade jag fått på mig min varma väst men jag frös fortfarande. Bilen blev fullpackad av saker som vi sedan åkte med till soptippen.

På återvinningscentralen kommer det fram en kvinna som påpekar att vi inte får kasta frigolit i kartongerna då vi håller på att kasta dem. Hon kunde inte veta att jag spenderat en timme med att just sortera detta.

Hemma igen kunde jag inte bli varm av att vare sig äta varm mat eller ligga under filten framför TV’n. Däremot somnade jag under mitt underbara duntäcke i sängen och sov ungefär två timmar. Jag hörde inte ens att telefonen ringde då jag sov. Min tjocka och varma fleecetröja som jag somnade i tänker jag inte ta av mig förrän det är dags att natta kudden.

Innan det är dags att natta kudden är det snart dags för årets första jordgubbar. Förvisso inte svenska men det ska bli gott ändå.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Flytta, Mat

5 responses to “Frysande iskyla

  1. Skönt att få kastat gammalt skräp som ändå aldrig kommer till användning!

    Jag har köpt jordgubbar två gånger den senaste tiden. Inte som svenska men riktigt goda ändå!

  2. Skulle vilja krypa upp där vid bordet hos er och käka jordgubbar…och bara vara!!

  3. Syster Yster

    Märklig känsla att läsa ditt inlägg 🙂 för själv har jag frusit som sjutton nu i ett par dagar. Riktiga rysningar inne i skellettet. Har gått här hemma i tjock tröja och strumpor och varma mysbyxor, vilken syn!
    Vanligtvis är det barfota i kjol och topp.
    Jordgubbar… jag tror jag får ut och leta!
    Hoppas du fått upp värmen så du inte blev sjuk.

  4. Det är nog varmare ute nu…

Kommentera

