Utrensning

Idag är det dags att börja rensa ut lite på vårat stora förråd som ligger en bit bort. Det är mycket som ska kastas och innan dess måste det sorteras. Jag upptäckte igår då jag skulle skriva mitt CV att alla mina intyg och betyg sitter insatta i en pärm som troligtvis befinner sig i förrådet vid den stora fyren.

Det kommer att bli några timmars sortering och därefter transport till återvinningscentralen för att lämpa av det som är skräp. Förhoppningsvis är det mesta skräp eftersom det börjar bli gansk fullt i våra utrymmen redan.

Hörde på TV att Ystad lyckades hålla sig kvar i fajten om en finalplats i handbollens högsta serie. Efter att kollat runt lite kunde jag konstatera att även handbollens högsta serie heter Elitserien. Hammarby har redan spelat klart och tagit sig vidare till finalen. Nu återstår att se vad som kommer att hända de återstående två matcherna som Ystad och Sävehof ska spela. Vinner Sävehof en är de klara, lyckas Ystad täppa till och vinna de återstående två matcherna är de vidare.

Det kanske hörs vilket lag jag håller tummarna för. Just precis! Det skånska laget Ystad IF! Läs om mera sport på min sportsida. Dagens ämnen är serieslut och seriestart, idag för herrarna och i morgon för damerna.

Nu är det dags för mig att bege mig ut i vårvädret. Denna gången ska jag komma ihåg att ta med mig några pipetter med ögondroppar. Antar att mina ögon gillar mig då!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Sport

3 responses to “Utrensning

  1. Neny

    Vårstädning i förrådet alltså? 🙂 Ibland är det skönt att rensa, fräscha upp, fixa nytt. Ha en bra dag!

  2. Jag gillar att slänga gammalt bråte, som bekant…det känns befriande!

  3. Var glad över att du vet var dina betyg är! Mina finns väl i huset men exakt var… Det är en annan fråga;-)

Kommentera

