En dag i rosa nyanser

Redan är den första dagen i veckan slut. För min del har det varit en ganska händelserik dag. Efter att sussat runt här hemma och inte fått någonting gjort åkte sambon och jag in till city. Närmare bestämt Kungsträdgården.

Resemålet bestämde jag efter att ha sett några bloggar med bilder från de rosa blommande japanska körsbärsträden. Det var helt underbart! Att gå i den lilla allén med det rosablommande taket över huvudet kändes underbart.

Dagen till ära var det också varmt och skönt ute. Jag nöjde mig med bara tröja på, ingen jacka. Solen sken och det kändes som om alla måndagslediga stockholmare hade samlats i Kungsan för att njuta av prakten. Vi träffade även på en gymnasieklass. De gick media-programmet och hade med sig tre ”japanskor” som de glatt fotade. Det gjorde även vi. 😀

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Miljö, Väder

6 responses to “En dag i rosa nyanser

  1. Neny

    Låter riktigt härligt… de där träden är så vackra! Hoppas tisdagen blir lika nöjsam.

  2. Vilken härlig måndag, hoppas som sagt att tisdagen blir lika fin! Kram till dig och sambon!

  3. Hej Akson: å så härligt du haft det där i Kungsan. Ja det är underbart ed de blommande räden så härligt så härligt, Folk är goa och positiva där just när träden blommar.Ja det passar ju bra med japanskor på bild mot körsbärsträden,,det är klassiskt Ha det nu så skönt i solen idag eftermiddagskaffet skall bli på farstubron idag med.

  4. Som väl är så har jag ett eget japanskt körsbärsträd utanför köksfönstret! Visserligen gillar jag Stockholm men det bli lite långt att åka dig bara för den sakens skull! Fast som en semester skulle det inte sitta fel!
    Ha det gott i dag!

  5. Kungsträdgården är nog jättefin, var där förra veckan, men det var för tidigt (vår trädgård är bara 810 m² berg, men väl utnyttjad).

  6. Åh….jag var på väg dit idag, men mitt möte blev inställt, så jag fick vara hemma istället. Det verkar som det kan bli ett nytt försök i slutet på veckan, hoppas att det inte har blommat över då.

Kommentera

