En tidig morgon

Igår blev det en bloggfri dag, igen. Var ute och shoppade lite vårkläder med sambon på eftermiddagen. När vi kom hem med alla våra påsar fyllda med kläder var vi båda trötta. Det slutade med att vi låg i sängen en timme under täcket och njöt av skymningen.

Med tanke på att jag inte kunde somna i natt och klockan var över ett sista gången jag titta på klockan i taket. Var det en under eller vad man nu ska kalla det då jag vaknade strax innan sex i morse och var pigg. Detta innebar att det bara var att knalla upp och lämna all den sköna sängvärmen.

Efter att konstaterat att det var kanonfint väder ute. Blev det snabbt att göra en tallrik gröt för att sedan smyga ut med kamerna i högsta hugg. Bildresultatet kan ni se på fotobloggen.

Visst var det lite svalt i början, men med tanke på att det var en minusgrad så var jag klädd efter att klara någon timme i några plusgrader. Jag tog mig sakta upp för backen och försökte smygfotografera några hundar i motljuset, men det gick inget vidare eftersom hundarna mattar tittade surt på mig. Efter en kvart sakta promenad kom jag fram till en stort grönområde med massor av frostat gräs och träd som stod fint i motljuset.

När jag precis var klar med att fotografera utslagna videkissar kom en ung tjej med en stor maffig hund som var hur go som helst. Dock ville hunden mest putta omkull mig men jag lyckades ändå ta några roliga och bra bilder på hunden som jag lovade mejla över.

Därefter strövade jag sakta genom grönområdet bort mot vägen. Plåtade en massa vass och höga elstolpar. Solen värmde mig och allt var underbart. På vägen hem ner genom villaområdet fick jag skugga i ryggen. Gissa om det var kallt.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Väder

4 responses to “En tidig morgon

  1. Man borde ge sig ut på tidig fotosafari oftare! Även om det är kallt så brukar sljuset vara så härligt!
    Ha det bra i dag!

  2. Godmiddag Akson, jaha så det var shopping igår som gällde. Lite nya kläder är ju roligt och ibland behövligt värre, ser med at du varit ute och fotat…skall kika in där straxt Men cykla försiktigt nu om du tog ut din cykel och hjälm på! 🙂

  3. Åååååh vad jag blev sugen på vårkläder nu. 🙂

    Här har du en som somnade tre i natt och mattläggaren bankade på dörren kl 7. Nu är jag sååå trött, tror det får bli en slummer.

    Om jag hade en hund skulle jag bli jätteglad om ett proffs ”smygfotade” den. Proffs kan verkligen ta kort på djur. Jag skulle vilja få min kisse porträttfotad, men det kostar nog en slant. Brukar attackera hobbyfotografer och fråga men har inte fått napp ännu. 😉

    Ha en skön solig dag.
    Kram 🙂

  4. Neny

    Det är härligt med fotopromenader, speciellt i gryningen. 🙂 Ha en fortsatt god dag!

Kommentera

