Insvept i en boa i regnbågensfärger

Åter igen är det snart dags att natta kudden.
Denna dagen vaknade jag återigen sent. Men det kan bero på att jag vaknade i natt och var helt klarvaken. Vad gör man då? Jag tog täcke och kudde och la mig i en extrasäng. Efter att ha läst cirka tio minuter knorrade magen och sa: Jag är hungrig, ge mig något. Jag fick snällt plocka fram bröd och bre några smörgåsar innan jag åter gick och la mig. Därefter läste jag cirka en timme innan jag var så trött att ögonen nästan trillade ner och inte orkade upp igen. Då tog jag med mig täcke och kudde och vandrade tillbaka till min vanliga sovplats, som numera är i en underbart skön Carpe Diem.

Det märktes att jag hade varit uppe och vandrat runt i natt. Jag var helt enkelt trött och hade inte den energin som jag skulle behövt vid dagens studiofotografering.

Fotokursen kom vi för sent till idag, men eftersom (som vanligt) det tar tid för läraren att få ordning på gruppen och börja kändes det inte som om det gjorde så mycket. Vi hade en massa pryttlar med oss så som slipsar, scarvsar, kepsar, mössor, med mera med mera. Det började med att vi var fyra stycken som gick och fikade efter bara en timme. Men det var skönt att i lugn och ro fika tillsammans och prata lite.

När vi återigen var på plats i studion fick jag agera modell. Och jo, det kändes ok. Bilderna som en av deltagarna tog blev förhoppningsvis bra, det kändes så i varje fall. Jag tog också en massa bilder men det kändes inte som om jag fick till det riktigt, utan jag skulle gärna kunna tänkt mig en gång till i studio men det tror jag är mer eller mindre omöjligt.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Fotokurs

3 responses to “Insvept i en boa i regnbågensfärger

  1. Hoppas den kommande natten blir bättre sömnmässigt. Skönt i alla fall att ni är nöjda med sängarna. Jag har fortfarande inte vant mig vid min nya kudde så det är inte otänkbart att det får bli en annan. Får sova på saken några nätter till…
    God natt!

  2. Neny

    Vad trist att du kanske inte riktigt fick till bilderna, men du vet övning ger färdighet. Hoppas att bilderna på dig blev bra iaf, så du är en supermodell åtminstone. 😉 Ha en trevlig helg! kram.

  3. curlingmormor

    Inte undra på att du är trött när du har varit uppe och vandrat på natten, hoppas att du slipper det inatt!!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

