Inskriven

Äntligen kom jag iväg till Arbetsförmedlingen. Där träffade jag en trevlig handläggare med en sund attityd, kändes det som. Dock kommer han inte att bli min handläggare, trodde han. Synd det!

Mina omtalade betyg och intyg har jag ännu inte hittat. Jag som trodde att jag visste var de fanns någonstans. Jag har letat överallt, men tydligen inte där de finns. Till slut ska jag hitta dem, hoppas jag. Vad gör man om man inte hittar sina papper?? Någon som någon aning om det!

Detta innebär att vi kommer att köra ner till vårt älskade Skåne. Antar att våren kommit ännu längre än vad den kommit här uppe i stora farliga staden. Det ska som vanligt bli skönt att komma ner och vara nere några dagar. En kurskompis på fotokursen kommer också att vara nere så om vi hinner ska vi träffas. Det ska bli trevligt.

En sak som oroar mig är att min pappa tydligen är ganska sjuk, vilket mamma inte talat om. Det var bror som ringde och sa att de symtomen som mamma beskrivit för honom stämde in på TBE. Vilket jag ringde och pratade med mamma om idag. Det är mycket troligt att det skulle kunna vara just TBE eftersom han ofta har en massa fästingar på sig eftersom han är mycket ute i skog och mark. På vårdcentralen har de tydligen inte tagit några prover för detta. Jag håller tummen för att det nu är TBE och att pappa kan få behandling för det och bli bättre igen.

Innan vi åker ner är det massor som ska göras. Jag ska deklarera, kan bli lite bökigt med tanke på att jag sålde en lägenhet. Sedan ska räkningarna betalas samt att vi ska packa med vad vi behöver för en dryg vecka. Denna gången ska vi ta med så lite som möjligt. Fast det säger vi varje gång. Ändå har vi hur mycket saker med oss som helst.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Fotokurs, Jobbet, Resor

5 responses to “Inskriven

  1. Kanske dags att ha dubbelt att vissa saker fast det har ni så klart redan! Men bara man är borta några dagar så är det mycket i klädväg som ska med. Så tillkommer några böcker och ja, du vet!

    Här är vår i Skåne men om det skiljer så mycket mot farliga staden vet jag inte. Men varmt har vi haft det i dag i alla fall.

    Jag inser lite nervöst att jag inte har 100% koll på mina betyg… Illavarslande… Hoppas du hittar dina!

    Trevlig resa när det blir dags!

  2. TBE låter verkligen inte bra. Hoppas han blir bättre snart.

    Ang. betyg hörde jag en gång att man kunde ringa runt till dom skolor eller kurser man gått och se om dom sparat kopian på betyget. Ibland gjorde dom tydligen så, men jag vet inte.

    Ha det kanon i Skåneland!
    Kramar 🙂

  3. Neny

    Oj, jobbigt att inte hitta alla papper, hoppas de dyker upp! Och så hoppas jag att du får en vettig handläggare när du nu får träffa den personen, och att din pappa inte är så allvarlig sjuk som ni befarar. Sköt om dig och ha en trevlig resa!

  4. curlingmormor

    Hm hm, tur att jag inte behöver leta efter mina betyg, kanske kanske vet jag var de är, hm hm.
    Hoppas nu att de får klart för sig vad din pappa lider av så att han får bästa möjliga vård.
    Kramizzzzz

  5. Min mamma åkte på TBE för rätt många år sedan. Det tog ett tag innan hennes doktor förstod vad det var, men när han väl gjorde det blev hon snabbt bra efter medicineringen.

Kommentera

