Snart bär det av söderut

Nu tror jag att det snart är dags att ta tag i saker och ting så att vi kommer iväg i lagom tid. Packade hann vi med det mesta igår kväll men resten måste göras idag. Kylskåpet ska rensas, eventuellt måste jag åka och handla om vi inte stannar och gör det på vägen.

Jag började att deklarera men insåg efter en timmes funderingar och räknande hit och dit att jag inte fick det att stämma. Den siffran som ska föras in på den vanliga deklarationen fick jag att bli tre olika varianter, vilken som är rätt har jag ingen aning om. Detta innebär att vi måste stanna till hos mamma och pappa. Mamma är en hejjare på att lösa denna sortens problem, men så har hon jobbat med bokföring och ekonomi i hela sitt liv. Så jag hoppas att vi kan lösa mina problem eller i varjefall att mamma kan göra det.

Idag ska det bli en varm skön dag. Inte direkt den perfekta dagen att transportera sig femtio mil men vi har AC i bilen. Jag hoppas och håller tummen för att det ska fortsätta vara varmt och skönt väder då vi kommer ner. Så vi kan vara ute och njuta. Även om det är mycket pollen som far runt.

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Väder

6 responses to “Snart bär det av söderut

  1. Det är väldigt mycket pollen söderöver just nu! Ett nattligt regn skulle nog vara en befielse för många!
    Kör fösiktigt och trevlig resa!

  2. Solen skiner från en klarblå himmel. Det blåser en del men de _har_ faktiskt hotat med någon liten regnskur under morgondagen så det lättar nog upp luften.
    Mao välkommen ner…

  3. Hej Akson. Lycka till med resan och att Acn inte får slut på freonet helt plötsligt,,suck. Gissa vem som varit med o det nyligen,heheh,,Hm deklarationen sa du ja det lät ju underligt tur din mamma är van vid sådan problemlösning, Ni får ju ha det så bra därnere då i sydligare nejderna och så håller vi tummarna för vädret,Trevligt Valborg då i förskott vinkar..

  4. Enklare att bo i ”stuga” hela tiden… Trevlig Valborg!

  5. Det är baske mig inte så dumt att vara fattig. 😉
    Min deklaration är färdiggjord när jag får den. Ett litet kryss och förhoppningsvis + – 0 i slutändan.
    Jag skojar bara med dig, tror du vet hur jag är vid det här laget. Mamma har samma problem, inte pga lägenhetsköp men hon har tydligen några slags värdepapper. Jag begriper inget men krångligt är det, säger mams.

    Visst ja, du har ju problem med pollen. Hoppas ändå att resan för dig blir trevlig och angenäm.

    Kramar 🙂

  6. curlingmormor

    Skönt att du kan få hjälp med deklarationen, ibland kan det ju vara litet tjorvigt med alla siffror. Ta nu och kör försiktigt när ni far iväg och ha det så toppenhärligt!!
    Kramizzz

Kommentera

