Äntligen…

… kom vi ner. Det kändes som om det tog en evighet innan vi kom på plats i det för dagen molniga Skåne. Förvisso kom vi inte iväg från stora farliga staden vid fikadagset på eftermiddagen. Men vad är det man säger, bättre sent än aldrig eller fint folk kommer sent. Fast det sista passar nog mera in på fest.

Vi körde och vi körde. Jag satt och lekte med min kompaktkamera i bilen då jag var passagerare. Det var roligt att sitta och klicka på och ta på allt och inget. Jag tog på lastbilar vi körde om, skyltar vi passerade. Jag tog självporträtt i backspeglen och så vidare. Om det blev något återstår att se senare då jag laddat in bilderna i datorn.

Vi körde inte hela vägen ner igår kväll utan stannade och sov över hos mina föräldrar. Det är skönt att stanna till där och ladda batterierna och träffa föräldrarna också. Mamma hade till och med lagat mat då vi damp ner sent på kvällen. Gissa om vi var hungriga och att det smakade gott.

Sedan fick jag hjälp med min deklaration. Det skulle redovisas summer både här och där. Jag hade redovisat där jag hade tolkat att jag skulle skriva in siffrorna. Som sagt, det blev lite fel här och där. Med mammas hjälp löste allt sig, hoppas och antar jag. Annars hör de nog av sig från Skatteverket. Vad som återstår att göra med deklarationen är att skriva av de blanketterna jag fyllt i och skriva under för att sedan snarast möjligt lägga brevet på gula lådan.

Vi lämnade mitt föräldrahem tidigt i förmiddags och åkte vidare de sista tio milen. Stora röda affären besöktes i stora grannstaden för inköp av diverse mat för några dagar. Framme i lilla byn blev det ett besök i den lilla röda och enda affären för inköp av grillade revben och kyckling. Maten är nu uppäten och vi är mätta i magen och vilar på sängen. Sambon håller på att somna och jag kommer att göra det snart.

Valborg kommer vi att fira nere i hamnen tillsammans med lokalbefolkningen samt andra tillresta besökare.
Jag önskar Alla en skön och trevlig Valborg. Höll nästan på att glömma. Grattis på födelsedagen Kungen!

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Resor, Traditioner, Väder

5 responses to “Äntligen…

  1. Jasså, man söker sig till blåsiga skåne på Valborg? Skulle själv gärna lämna landskapet, jag:).
    En skön valborg själv.
    //Micke

  2. Vädret är väl lite sämre i dag men jag har varit med om både kallare, blåsigare och regnigare Valborgsmässoaftnar så jag klagar inte! Önskar er en trevlig stund i hamnen!

  3. Hej Akson trevlig Valborg nu på er då i Skåne skönt du fick ordning på deklarationen . Mätta är n med så god mat har ni fått i er då,Hoppas du fick till några fina bilder när du kunde fota så där.Vinkar och så ses vi om allt går som det skall framåt måndagen.

  4. Syster Yster

    För oss blev det soffan utan brasa! Tröttheten har tagit över.
    Hoppas ni kom iväg till elden och att de Skånska rösterna hördes över nejden 🙂
    Ha det gott och en fin 1 Maj

  5. Tittar bara in och önskar dig och sambon en riktigt trevlig Valborg och förstås..-grattis ”knugen”!

Kommentera

