En lugn dag i sängen

Usch vilken grå dag det är idag. Då vi åkte ner var det kanonfint väder och vad jag kunde förstå av väderleksprognoserna skulle det fina vädret bestå några dagar till. Men ack vad vi bedrog oss. Fast på sitt sätt gör det inget att det var tråkigt och dåligt väder idag. Då fick jag vila upp mig lite. Jag har mest legat i sängen idag, fast det finns inte så mycket annat man kan göra här nere.

Dagen började sent eftersom jag vaknade först vid strax innan elva idag. Sedan en lugn och sen frukost som avslutades med ett par omgångar med Skip-Boo (jag vann båda). Därefter skrapade vi våra skraplotter först skrap-pyramiden och svslutningsvis dubbeltriss, men inte vann vi något på någon av dem.

Efter frukost och spel och dobbel la jag och läste en av mina medhavda tidningar, Popular Historia. Intressant tidning med mycket att läsa i. Jag ägnade mig att läsa en artikel om Hitler men ögonen trillade ner efter halva artiklen varpå jag la tidningen och sov en stund. Nu är jag pigg igen fast det ösregnar ute nu. Det får bli en dag inne med att läsa och kanske redigera en eller annan bild.

Gårdagkvällen tillbringade vi vid det lokala Valborgsbålet. Det hade nästan brunnit ner helt vi kom en kvart efter utsatt start. Det blev ett antal bilder på elden samt på människorna stod stod runt. Det var ett trevligt Valborgsmässofirande. När vi var nöjda me vårat fotograferande tog vi bilen och åkte en runda runt omkring för att se hur det ser ut här nere.

Läste i tidningarna att det tydligen varit ganska mycket tjafs och bråk runt om i landet. Är det inte det varje Valborg? Blir det mindre om det är kallt och regnar eller är det lika stökigt ändå.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Samhället, Traditioner, Väder

4 responses to “En lugn dag i sängen

  1. Jag tror det blir mindre bråk och tjafs om det regnar. Oftast gör det att ungdomarna söker sig inomhus tidigare vilket är en klar fördel en afton som denna. Några år när det varit riktigt fint (har inte hänt så ofta) har det varit rena fylleslagen nere på stränderna. Nej, tacka vet jag hagel och drivis på Valborg,-)

    Men håll ut, det ska bli finare i morgon!

  2. curlingmormor

    Det var väl skönt med en vilodag, fast i och för sig så hade det kanske varit mysigare med fint väder.
    Hoppas nu att ni får en trevlig helg!!!
    Kramizzzz

  3. Tja, vi är alltid ute på stan på Valborg, ser sällan bråk, nu såkade det regna på kvällen, men alla hade tagit parably med sej till Valborgsmassoelden.

  4. Här hävdar polisen att det faktiskt blir lugnare när det är bra väder – utemiljön tål mer folk och dessutom är alla på bra humör om vädret är fint, smockan hänger inte i luften då…Vet inte om det stämmer, men det var ett annorlunda sätt att se på det!

Kommentera

