Svettigt

Det är söndag och Pingstdagen idag. Fast det känns det inte som. Jag tycker att det känns som måndag eller något liknande, men inte söndag. Kanske det beror på att vi kom upp i onsdags kväll sedan dess har allt varit mer eller mindre rörigt. I natt var första natten som jag sov gott och inte vaknade en enda gång innan jag vaknade för att gå upp. Förvisso var klockan redan halv nio då, men det känns som om jag och min kropp fått sova i fatt nu.

Gårdagen tillbringade vi ett par timmar i en svettigt stinkande träningslokal. Till på köpet stod solen och sken in med sina varma strålar, det var ett mer eller mindre kvadratiskt hus och träningslokalen låg på andra våningen. Vad gjorde vi där?

Jag och sambon var i en svettig träninglokal för att titta och ta bilder då min bror graderade till svart bälte i goshindo. Själva graderingen pågick i mer eller mindre prick en timme. Efter det var det fem svettiga personer som var trötta men glada över att de klarat den pärsen. Det var även en tjej som var med dessa fyra killarna. Min bror skulle jag kanske inte kalla kille, han var ungefär tjugo år äldre än de andra ungtupparna.

De fem blivande svart-bälte-innehavarna fick kämpa hårt i värmen. Ett tag trodde jag nästan att min bror skulle lägga sig, men med tanke på vilken fighting-spirit han har var det en tanke som aldrig for genom hans huvud. Det var, kämpa på snart är det över.

Efter graderingen åkte sambon och jag hem och tog igen oss. La in bilderna i datorn och tittade på dessa sammanlagt hade vi nog tagit lite mer än tusen bilder. Av dessa är det kanske ett femtiotal som är ok och några stycken som var bra.

Passa på att titta på min fotoblogg eller varför inte göra ett besök i Akson City där man kan bygga lite vägar eller varför inte satsa lite på industiellverksamhet eftersom arbetslösheten nu är nere i sju procent, igen.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Sport

5 responses to “Svettigt

  1. 16 och jag var ute och gick i motionsspåret mitt på dagen, vi var ensamma – det var nog för varmt för alla joggare. Svart bälte låter väldigt svettigt 🙂

  2. Jag som ett tag trodde ni hade lagt er i hårdträning;-) men så var det inte riktigt…
    Ha en fortsatt fin pingstdag!

  3. curlingmormor

    Sicken duktig kämpe till broder du har!!!! Här har det varit varmt och skönt idag, lite moln har cirklat omkring och altanen har varit som gjord för en solstol och en bra bok!!!!
    Kramizzzzz

  4. Neny

    Svettigt i lokal låter inte toppen, fast man kan få värmeslag för mindre. 🙂 Sköt om dig och hoppas det blir en lugnare vecka som kommer. 🙂

  5. Godmåndag på dig Akson.
    jaha det gick bra med graderingen ialla fall så roligt för brodern han bar nog rät nöjd då. ja det blir svettigt i sådana lokaler särskilt eftersom det var så hett ute,
    Ja skönt du kunnat sova ikapp dig lite det behövs ibland men idag är det väderomslag på gång, Så ha det bra så hörs vi

Kommentera

