Förberedelser inför Vernissage

Gissa vem som fortfarande är hes? Just precis, helt rätt! Det är jag som fortfarande är hes och har våldsamt ont i halsen. Inget bra detta men vad kan man göra? Bara vänta och göra så gott man kan. Nu har jag även fått en otroligt god hostmedicin som sambon var och köpte igår. Det är lakrissmak på hostmedicinen och om jag inte minns helt fel fanns samma goda hostmedicin då jag var ung. Den goda medicinen heter Quilla Simplex.

Gårdagen tillbringade jag mestadels framför TV’n liggandes i soffan. Jag tittade på ett antal avsnitt av ”Criminal Minds” som gått sent i femman varje vardagskväll. Även jag tröttnade på det efter ett antal avsnitt. Då hägrade sängen och vila i den. Fram på kvällen började jag frysa så jag skakade, fast jag låg under täcket fullt påklädd. Visst var det feberfrossa. Någon timme senare kollade jag tempen och jag hade då nästan 39 graders feber, fast det kändes som mycket mer. Efter febernedsättande och diverse trixs för att slippa hosa och en snuvig näsa lyckades jag somna.

Jag fick ihop nästan sju timmars sammanhängande sömn, inte illa alls. Fast jag vaknade redan vid halv sju i morse med en hostattack. Sedan kunde jag inte somna om eftersom jag låg och småhostade hela tiden. Det var bara att gå upp och ta lite god hostmedicin, inhalera Pulmicort, ta febernedsättande med mera med mera. Passade även på att äta lite frukost, det fungerade bra med att äta den varma goda gröten som knappt tar två minuter att tillaga i micron.

Efter frukosten och tidningsläsande kändes det som om all medicin jag tagit började verka. Jag landade vid datorn och har nu redigerat bilder från brors gradering till svart bälte i goshindo. Han ringde och frågade om bilder igår kväll. De är nu färdiga och har ett stort och fint vattenmärke med copyright på varje bild. Vattenmärket på bilderna är för att ingen ska kunna ta dem och göra egna kopier. När jag var färdig med allt arbete skickade jag ett sms på messmaskinen. Bror tänkte sig inte för utan ringde tillbaka, men det gick ganska bra fast jag är hes och rosslig.

Nu återstår att göra klart bilderna till fredagens Vernissage på Fotokursen. Ska bli spännande att bli klar och få bilderna utskrivna. Sedan på fredag att titta på de andras bilder från kursen. Två personers bilder kom vi att veta hur de ser ut eftersom vi i måndags hjälpte en med att redigera hennes bilder och den andra har vi erbjudit att skriva ut hans bilder.

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Datorer, Fotokurs, Sjukvård, Sport

8 responses to “Förberedelser inför Vernissage

  1. Hej Akson: åh du är riktigt förkyld nu ser jag tråkigt, en det ger sig så småningom. man får ta till alla knep man kan samt äta lite piller så ordnar det sig . har svarat på din fråga om min sötnos fnissar bara älskar den hitintills ialla fall, krya på dig nu

  2. Neny

    Krya på dig!! Nu måste det där eländet släppa din hals och lungor snart. Och lycka till på vernissagen!

  3. Är du också sjuk? Det verkar florera något på bloggen… Hoppas du piggar på dig fort.

    Jag styr med flytten och är inte ofta på bloggen. Ska försöka få iväg ett mail till dig.

    Stor krya på dig KRAM 🙂

  4. Hmmm… Det verkar röra sig sega och envisa baciller på bloggen men nu finns det väl hopp när du har något med lakritssmak!

    Hoppas du kryar på dig ordentligt till vernissagen!

  5. curlingmormor

    Uj uj, feber och hosta, inte bra!!!!!! Hoppas nu att du bättrar på dig, vilar och dricker varmt!!!! Himlans tur att hostmedicinen är god, det brukar ju inte vara det vanliga annars.
    Kramizzzzz

  6. Hej igen Akson. Oj är du inte kry ännu men jag trodde nog inte det heller för denna förkylning som går nu är rikitgt led faktiskt. Hoppas du är på bättringsvägen ialla fall så du kan ha din fotoutställning på din kurs Krya på dig.

  7. Mikrohavregröt är gott.

  8. Syster Yster

    Aj då det låter inte så kul. Krya på dig och var rädd om dig! En het kopp te med lite honung och en skvätt whiskey gör underverk. Det bli åtminstone roligare att vara sjuk 🙂

Kommentera

