Papperna är fortfarande borta

Igår läste jag äntligen ut min bok som jag läste i länge. Hittade den nere i bokhyllan i Skåne och fastnade direkt för boken. Boken jag läst är John Irvings Hotell New Hampshire. En bok jag kan rekommendera till alla. Det är en både spännande och underhållande bok. Boken handlar om familjen Berry, om hur mamma Mary och pappa Win möts en sommar. Win Berry lovar Freud, inte psykologen utan en österrikare resandes runt i USA med en dresserad björn på sin motorcykel med sidovagn.

Boken är en berättelse om familjens tre hotell alla vid namnet Hotell New Hampshire. Det handlar om familjens tid i ett härjat Wien efter kriget. Det handlar om våldtagna kvinnor samt om en björn eller rättare sagt om en kvinna som är utklädd till björn. Läs boken!

Nu har jag börjat piggna till efter min förkylning med tillhörande hosta och feber och lite annat smått och gott. Idag ligger sambon med hög feber och en otäck hosta. Det är precis att jag klarat av det jag skulle göra idag. Eftersom ingen av oss mått särskilt bra i helgen var det dags för mig att åka och handla. Det gick ganska bra och jag kom hem med det som stod på listan samt lite till. Sambon hade efterlyst en massa saker som smakar mint och det finns ganska mycket av den varan här nu.

Dagen till ära har jag äntligen varit och klippt av mitt tjocka och långa hår. Den sista tiden har det känts som om jag gått omkring med en stor varm mössa på huvudet. Nu är det borta och det känns mycket bättre. När jag var nere och bokade en tid till mig passade jag på att fixa en tid till sambon också.

I morgon väntar ett besök hos min blivande handläggare på arbetsförmedligen. Nu hoppas jag att jag fyllt i alla papper som de ska samt att handläggaren är en trevlig och sympatisk person.

På onsdag ska jag in till staden för att besöka den stora arbetsförmedligen eftersom de tycker att jag ska söka jobb som gymnasielärare i svenska. Det skulle vara något om jag blev lärare i svenska med tanke på min dyslexi, det passar perfekt. Eller vad sägs om idrottslärare med en skadad rygg och lite andra krämpor. Jag ska ta papperna med som de skickade till mig i fredags och höra med min handläggare vad hon säger om det hela. Tycker hon att jag ska söka så får jag väl göra det.
Jag har letat och letat men ännu inte hittat min pärm med mina betyg och intyg. Undrar var de blivit av för de kan inte bara försvinna.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Jobbet

5 responses to “Papperna är fortfarande borta

  1. curlingmormor

    Visst är det märkligt hur de resonerar på Arbetsförmedlingen, men hoppas att det går bra för dig.
    Synd att din sambo har blivit sjuk nu, ni avlöser varandra tror jag.
    Skönt med sommarfrisyr, jag brukar alltid klippa mig extra kort under den här varma perioden, ”varm och varm” *skrattar”!!!!!
    Kramizzzzz

  2. Är du gymnasieläarare så klart du ska söka. Är du inte det så förstår jag inte hur AF resonerar. Men de har förvirrat mig mer än en gång…

    Skönt att du är frisk men det var ju förbaskad otur att din sambo skulle trilla dig.

    Ha en bra dag i alla fall, båda två!

  3. Nope, jag är inte gymnasielärare.

  4. Hej Akson Skönt att du är bättre tråkigt din sambo åkt på det med. Ingen verkar slippa. Ja det där med jobb som skall passa hahahha det lät ju inte klokt såna jobb vill du väl inte ha heller (antar jag) Har man en trasig rygg så måtte de väl begripa att det inte ett yrke som fungerar Jaja typiskt,,
    Ha en skön eftermiddag nu och krya på er riktigt båda tå.

  5. Ok….men om du inte är gymnasielärare tror jag mer på beduin 😀

Kommentera

