Lagom mycket regn

Igår träffade jag en verkligen trevlig handläggare på Arbetsförmedlingen och det är hon som ska vara min handläggare. Perfekt, helt enkelt! Hon var sympatisk och verkade ställa de kraven som jag tycker behövs ställas på mig. Till nästa gång vi ska träffas har jag fått lite uppgifter som jag ska ta tag i. Däribland är att ringa till universitet jag gick min grundutbildning därefter få tag på de platser som jag gått vidarutbildningar. Sedan ska jag försöka göra ett CV eller en meritförteckning samt ett introduktionsbrev som jag ska kunna använda på samtliga arbetsgivare jag visar upp mig för. Allt detta ska vara påbörjat inom två och en halv vecka. Jag vill helst att det ska vara klart tills dess men det återstår att se hur det blir med det.

Sommaren verkar ha kommit för att stanna. Det är lagom varmt varje dag numera och solen skiner. Då jag satt och åt frukost funderade jag över vad våra bönder tycker om detta vädret. Jag antar att en del av dem vill att det ska regna lite mera. Fast det beror lite på var i landet man befinner sig. Här i stora farliga staden har det inte regnat särskilt mycket på sistone.

Jag har försökt ta reda på hur det ska bli på regnfronten de närmaste veckorna men kommit fram till att om jag nu putsar fönstren kommer det säkert att regna. Frågan är om jag ska puts dem nu eller om jag ska vänta till dagarna innan jag fyller år. Vill att det ska vara fint till sommaren och då jag fyller år. Mamma och pappa kommer upp och firar tillsammans med syskonbarnen och sambon. Bror med fru flyger på lördagen ner till Frankrike för att titta på tjugofyratimmarsloppet Le Mans(två olika länkar). De får fira mig på måndagen istället. Då är alla barn bortresta, deras äldsta ska följa med våra föräldrar ner för en veckas semester i Skåne och den yngsta ska på kollo över midsommarhelgen.

På förkylningfronten går det både upp och ner. Igår kväll var jag rejält förkyld, igen. Täppt i näsan och ont i huvudet. Sambon mådde lite bättre men hostar som en, jag vet inte vad. Det är inget bra att bli förkyld med hosta om man är astmatiker. Håller tummarna för att det inte ska gå ner i lungorna på sambon.

Nu ska jag leta upp en bild, redigera den och lägga ut den som min bild till i kedjan Ordlösa onsdag eller som det heter på engelska Wordless Wednesday.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Boende, Flyg, Resor, Traditioner, Väder

5 responses to “Lagom mycket regn

  1. curlingmormor

    Härligt att du har fått en handläggare som du trivs med, det är ju så viktigt.
    Trist att ni inte blir av med era förkylningar, men de brukar ju bli lite envisa så här på vårkanten.
    Ha en bra dag!!!!
    Kramizzzz

  2. Så skönt att du fick en vettig handläggare som det verkar gå att tala med och som ställer rimliga krav.

    Vår förkylningar kan vara envisa så det är nog bara att hålla ut…

    Ha en fortsatt bra och solig dag!

  3. Flyt med handledaren där, det bådar gott.
    Jag har en bonde i bekantskapskretsen och han är seriöst bekymrad. Jag är inte så hemma på det hela men det var nått om att andra sådden skulle bli förstörd pga att den första torkat. Kan inte vara lätt att ha ett jobb som kräver lämpligt väder.

    Ha det gott.
    Kramar 🙂

  4. det är en ruggigt envis förkylningsbacill jag råkat på också, verkar vara av samma ull som din!

Kommentera

