Du är placerad i kö…

Vad svårt det är att få tag på rätt person på respektive universitet/högskolor som jag behöver få kontakt med för att få kopior på de utbildningar jag gått. De är så trevliga i växlen sedan kopplar de iväg en och där blev jag sittande i över tjugo minuter. En mekanisk röst meddelade att det var fler som ringde och jag var placerad i kö, detta gjorde rösten cirka en gång i minuten. På den andra skolan fick jag ett direktnummer men inte var där någon som svarade inte.

Idag gäller nya tag och jag tror att jag ska sikta in mig på att ringa på eftermiddagen istället för förmiddagen som igår. Jag hoppas att jag lyckas komma fram till rätt person och få rätt examensbrev i lådan om några dagar. När jag inte kom fram igår satsade jag på att börja skriva min CV eller meritförteckning som min handlläggare på arbetsförmedlingen ville kalla det. När jag började skriva på min CV/meritförteckning kom jag på att det nog vore bra att har inyg från respektive arbetsgivare på att jag verkligen jobbat hos dem. Det innebär att jag har några samtal till att ringa. Synd att man inte kan skicka mejl till respektive instans och slippa ringa och presentera sig samt att man lyckats med bedriften att slarva bort sina intyg.

Jag vet inte vad det är som hänt men igår, sent på eftermiddagen, somnade jag. Ögonen gick helt enkelt inte att hålla öppna. Jag lyssnade på kroppen och somnade och sov skönt en timme. Sedan var det tji att somna i natt. Då klockan började närma sig två, släckte jag sänglampan och la ifrån mig boken och somnade och har sedan sovit oroligt hela natten. Men sovit har jag.

Fick börja dagen med att knalla ner till affären på hörnet och köpa mig en liter mjölk. Den var slut och jag tycker inte om något annat än mjölk till min havregrynsgröt på morgonen.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Jobbet, Utbildning

3 responses to “Du är placerad i kö…

  1. Klart man måste ha mjölk till gröten!

    Själv har jag bara en väldigt vag aning om var mina betyg finns. Lite irriterande och stressande när jag tänker på det…

    Lycka till i jakten på dina papper!

  2. curlingmormor

    Visst är det träligt med detta väntande i telefonen, tycker att det är så nu på de flesta ställen man ringer till, riktigt irriterande. Det värsta tycker jag är när man kanske väntat i 20 minuter så säger en vänlig stämma ”det är inte jag som har hand om detta, då ska du ringa till……..”, då gäller det att räkna till 10!!!!
    Kramizzzzz

  3. Godmorgon på fredagen Akson:Tack för snälla kommentaren det värmer en sån dag som i går, Jaha du har fastnat i det Svenska kösamhället,,,det är verkligen irriterande särskilt när rösten babblar könummer var 3o sek sen spelar någon gnidande fiolmusik så man håller på att få fel på öronen så när man äntligen kommer fram är man ju tvärilsken,,hahahh tror de gör det avsiktligt för man skall lägga på så de blir av med en,,heheh ja önskar dig lycka till i ditt ringande idag.

Kommentera

