Musik och njutning på balkongen

Vem har är sjuk igen? Just det, jag har fått viruset i retur från sambon. Nu har jag återigen feber och hosta, fast hostat har jag gjort hela tiden mer eller mindre. Det känns också som om alla bihålorna är fyllda med sådant som inte borde vara där. Mellan varven när jag pratar har jag världens eko i skallen. Lite funny, men inget roligt.

Jag som hade tänkt att jag skulle vara pigg imorgon lördag och åka in till stan för att fotografera alla som ska ta sig de 42 195 runt i stan för att göra Stockholms Marathon. Nu verkar det som om jag får ställa in det. Jag antar att jag inte kan fråga dem att byta dag eftersom jag är lite krasslig, det är nog lite sent påtänkt också.

Det kanske blir en tur till staden för att titta på alla löparna. Jag antar att vi kommer att stanna på Norr eller Söder Mälarstrand. Norr är det mest soljus på och löparna har passerat Västerbron. Vad jag kommer ihåg från det året jag tog mig de 42 195 metrarna var att Söder Mälarstrand var bara så lång och det var väldigt lite publik på den sidan. Morgondagen kommer att bli ett kraftprov för alla deltagarna. Solen kommer att vara varm och det kommer troligtvis vara några fler än vanligt som bryter på grund av hettan.

Läste i dagens tidning att det till helgen skulle bli värmebölja i hufvudstaden. Men att det verkar vara så att det under lördagseftermiddagen kommer att vara molnigt över staden. Läs om Stockholms vädret på SvD-sida och/eller på TV4:s vädersida.

Idag tänkte jag försöka få ordning på balkongen så att vi kan sitta ute på den och njuta av det sköna vädret. Fördelen med våran balkong är att solen först hittar dit vid femtiden på eftermiddagen. Det är bara vår balkong som sitter på den sidan av huset resten av grannarnas balkonger sitter på solsidan och ska tydligen vara olidligt varma att befinna sig på då det är sommar och solen ligger på.

Jag skulle även behöva stryka, högen bara växer och växer. Min tanke var att stå ute på den nyfejade balkongen i skuggan och med en svalkande vind stryka. Inomhus brukar det bli varmt men denna lägenheten är verkligen bra eftersom det, ännu, inte blivit extremt varmt här. Antar att det beror på att gavelsidan som vi har ut mot en tvärgata bara värms upp av solen tidig morgon och en bit fram till nio-tiden på förmiddagen.

Köpte några CD-skivor till mig för ett tag sedan. Det var Midnight Oil’s 20.000 Watt R.S.L. en samlings CD som är kanonbra, om man gillar Midnight Oil. Låtar som ”Beds are burning”, ”Best of Both Worlds” och ”Power and the Passion” finns med på denna utomordentligt sköna CD. Det är bara att luta sig tillbaka och njuta av denna australienska rockgrupp som kämpar för urinvånarna, aboriginerna i Australien. Peter Garrett som är/var ledsångare i gruppen är sedan 2007 miljöminister i Australien.

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik, Sport, Utmaningar, Väder

6 responses to “Musik och njutning på balkongen

  1. Men det var föfärligt så envisa baciller ni fått. Hoppas att det ger sig, inget kul att vara förkyld i värmen.

  2. Midnight Oil var länge sen. Jag såg dom en gång på Roskilde och den gruppen är verkligen skön.

    Trist att du inte mår bra men hoppas du piggar på dig raskt.

    Har du själv sprungit ”maran”?

    Min lägenhet ligger i solen. Det är bortåt 50 grader på termometern. Den jag flyttar till har förmiddagssol så nu får jag snart äntligen njuta av sköna sommarkvällar.

    Hoppas du får en frisk helg nu.
    Kramar 🙂

  3. curlingmormor

    Nu skickar jag iväg en korg full med lite ”stärkande”, det var då fasligt vad ni samlar på er en massa envisa bacillusker!!!!!!
    Krya på dig nu och bli snart frisk!!!
    Kramizzzz

  4. Vilken otur med den där envisa bacillen! Hoppas den drar vidare till någon annan snart!
    Krya på dig och ha det så bra det går!

  5. men så synd att du fått det igen jobbigt men hostan varar minst i 4 veckor åtminstone för mig o de jag känner som haft det och bihålorna håller i sig ännu men de är bättre, Så du skall kika på maran ojoj de får det kämpigt idag i värmen ,,,tur man inte håller på med sådant! 🙂
    Ja jag har kört in Winnebäck på datorn nu och rippat den så nu har jag den i mina öron i min lilla spelare har fikat på farstubron i 19,3 i skuggan redan,Ha det så bra idag på balkongen och så njuter vi av denna helg vinkar till er båda…

Kommentera

