Nu kan vi se ut

Idag, denna blåsiga dag, har jag äntligen tagit tag i att putsa fönster. Fönstret på balkongen liksom baklongdörren är klara, likaså är fönstret i rummet plus köksfönstrets tre fönster också klara. Skönt att ha det gjort! Nu återstår bara sovrumsfönstret plus mitt lilla fönster i sovrummet, fönstret på toa. Därefter återstår ett enda fönster och det är i arbetsrummet tillika gästrum, fast vi har ännu ingen säng där.

Alla blommorna har samtidigt fått en översyn och blivit duschade om pysslade med. De står och håller på att torka nu sedan ska de placeras ut. Misstänker att några av växterna kommer att få lite nya platser. Återstår att se hur det blir då det blir klart.

Detta innebär att det är snitslad gång ut till köket och genom köket. Saker är framdragna och inte återställda ännu. Antar att det får bli en sak för morgondagen eftersom vi båda är ganska varma och trötta i både kropp och själ. Det väsentliga är att det så småningom blir klar. Senast det måste vara klart är på lördag, då kommer föräldrarskapet upp över helgen.

Nu ska jag börja leta i mitt fotoarkiv på en av mina externa hårddiskar efter fler bilder från förra årets LidaLoop. Lida Loopen är ett mountinbike lopp över stock och sten. Man väljer själv hur många loopar man vill cykla. Bror cyklade alla tre förra året vilket resulterade i 65 kilometers cyklande samt ett brutet revben. I år deltog han inte. Men många andra gjorde det. Detta året liksom förra var en vam tillställning. Ska kanske tilläga att jag inte var på plats och såg loppet. Se ett par bilder från förra årets lopp på min fotoblogg.

Dagen till ära har det varit ganska svalt ute. Det har blåst och blåst men nu verkar det lugnat ner sig. Såg på vädret igår att det kommer att bli sämre och sämre väder och svalare och svalare väder. Tråkigt för alla som börjar sitt sommarlov denna veckan.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorer, Foto, Sport, Utmaningar, Väder

4 responses to “Nu kan vi se ut

  1. Lite trist när det drar ihop sig till skolavslutning här på torsdag och fredag! Kollade prognosen n och det verkar som det blir dåligt väder först på fredag em. KAn ju alltid hoppas!
    Jag gissar att dina blommor är glada nu – om du vill får du gärna göra en insats här också 😀

  2. Neny

    Tvätta fönster borde vi också göra, men det känns meningslöst innan värsta pollenplågan är över- och det är den inte ännu. Träden utanför ynglar av sig massa skit. 😉 Det får bli renare när maken har semester… 🙂

  3. Väderprognosen tilltalar inte mig! Jag som köpte två flasker solkräm i dag och AC till sovrummet köpte vi förra året. Nej, jag vill svettas;-)

    Skönt med frrena fönster däremot. Våra bär spår efter blåsten…

  4. curlingmormor

    Nej tack, jag vill inte ha sämre väder, fast en förståndig del av mig vill ha lite regn, eftersom det är så in i vassen torrt, men den andra delen av mig vill sola och ha det skönt.
    Kramizzzzz

Kommentera

