Still alive…

I natt vaknade jag efter att ha sovit i ungefär två timmar. Det var omöjligt att somna om så jag gick upp och satt vi datorn. Efter lite mer än två timmar gick ögonen i kors och jag var såååå trött. Väl i säng kunde jag inte somna. Sambon drog sina små timmerstockar, en efter en och så ytterligare några. Tillslut somnade jag ändå.

På förmiddagen var jag på arbetsförmedligen på ett introduktionsmöte för nyblivna arbetslösa. Inte för att det gav särskilt mycket men tydligen är det mötet mer eller mindre ett måste. Nu vet jag att det är jag som måste söka jobb ingen annan, som om jag inte visste det innan. Nåja, jag jobbar på med att ringa men ingen vill prata med mig, tyvärr.

Efter mötet på arbetsförmedligen som skulle ta en halv timme men tog en timme. Åkte jag hem och hämtade upp sambon. Idag var dagen för den sista tuschen på balkongen. Vi hittade en bänk att ställa blommorna på samt att det går att sitta på den, utan blommor då fast med dyna. På en affär hittade ett balkongparasoll som fästes på räcket, i samma affär köpte vi myggnät både till några fönster men också till balkongdörren, detta ska monteras en dag men inte idag.

Vi letade även efter ett bord att ha på balkongen men vi hittade inget som vi fastnade för. Det ena var för stort, nästa var för litet. Ett annat var för rangligt och nästa för plastigt. Och så vidare och så vidare. Antar att vi ramlar på ett bord vi behöver för eller senare. Vi får klara oss med det vi har nu.

Förra veckan körde vi förbi en lokal trädgårdmästare som verkade ha många blommor. Idag stannade vi till där, visst hade de mycket blommor och växter men inget som vi ville ha. Det var mycket som var visset och såg helt enkelt inte bra ut. Istället blev det en tur till den lokala affären med stora glasrutor som har massor av växter och plantor att plantera. Vi fastnade för några stora bolltagetesar tillsammans med några flitiga lisa. Hoppas att de ska trivas tillsammans i balkonglådan i skuggan.

Nu ska jag gå till verket och planera det nyinköpta.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Jobbet

5 responses to “Still alive…

  1. curlingmormor

    Tänk att det alltid är så, när man letar efter något så finner man det sällan. Du ska se att ni kommer att ”snubbla” över ett perfekt bord när ni minst anar det.
    Kramizzzzz

  2. Neny

    Visst är det intressant med AF’s sätt att subtilt krääääva massor av de laaaata arbetslösa? Hoppas verkligen det löser sig för dig, jättesnart. 🙂 Och balkongblommor är spännande. Förra året odlade vi allt från grunden, frön och lökar- hälften dök upp så i år blev det plastblommor. Räknar med att ha massa levande nästa år igen. 🙂

  3. Lycka till med planteringsprojektet på balkongen! Har en del liknande att stå i fast på markplan;-)

  4. Balkongparasoll blåser nog bara bort idag,
    maj är basta tiden att köpa sommarblommor.

  5. Gissar att jag får samma problem med trädgårdsmöbler. Grupperna ser ju så fina ut i katalogen men sen ska dom få plats också och gärna palla lite lutning. 🙂

    Jobbigt med AF, har en kompis som får gå dom mest meningslösa obligatoriska kurser, som t.ex konsten att söka jobb. Herregud, han är 49 år!

    Jag är aldrig inne på bloggen nu, gör en snabbis idag. Flytten du vet..
    Skulle fått iväg ett mail för hundra år sen men det kommer..

    Ha det gott och sköt om dig.
    Kramar 🙂

Kommentera

