Perfekt, den tar vi

Det är redan torsdag och det är massor som ska göras innan de ankommer på lördag eftermiddag. Fast det blir bara ett blixtbesök eftersom de redan på söndagen återigen kör söder ut igen. De har dock hunnit med att gratulera mig samt få ett av sina barnbarn med sig i bilen söderut.

Den äldsta av syskonbarnen ska spendera sin första vecka tillsammans med farmor och farfar i den sköna Skåne. Den yngre av bröderna Grus åker på måndag morgon på seglarläger. De ska vara på en ett hundra år gammal segelbåt i tolv dagar och segla runt i Stockholms skärgård. Snacka om äventyr!

Gårdagen var vi båda hos läkare. Jag var hos min husläkare och sambon var hos en läkare på det stora sjukhuset norr om staden. Oturligt nog hade vi fått ungefär samma tid. Jag tog bilen och körde till min läkare medans sambon fick åka taxi till sin. Eftersom jag var klar först körde jag och hämtade sambon, vilket vi hade bestämt. Där körde jag runt på en parkeringsplats och letade efter en ledig plats till bilen. Under tiden står sambon och försöker få kontakt. Men inte såg jag det inte. Jag var strängt upptagen med att leta samt alla bilen som befann sig där.

Slutligen efter att nästan kört över sambon åkte vi hemåt. Men inte kom vi hem, inte. Vi åkte till blåa affären och handlade lite samt passade på att fika eftersom vi var både lite gnatiga i magen.

På ett eller annat sätt har vi kommit fram till att våran kyl/frys är för liten och att vi behöver köpa separat kyl och frys. Detta passade vi på att titta på också eftersom det finns två affärer på stormarknadesområdet som saluför dessa produkter. Sagt och gjort! Först begav vi oss in i den där de utger sig för att kunna det de gör. Men inte fanns det några säljare lediga där inte. Och högt ljud från högtalarna strömmade ut. Vi tittade själva i lugn och ro och konstaterade att nja, bättre får de nog bli.

Nästa affär var det betydligt lugnare i samt att vi fick hjälp av en ung pojke/man direkt. Säljare satt i en fåtölj och grejade med sin mobil, så fort han såg och frågade han trevlig om vi ville ha hjälp med något. Vilket vi givetvis ville ha. Han sålde oss på en kyl och frys, fast vi har inte ”bestämt” oss ännu. Men det kommer troligtvis att bli det paret vi tittade på.

Passade även på att prova deras dammsugare. Den vi har har gått sönder i överdelen av slangen och är förnärvarande tejpad med en meter silvertejp. Problemet med den dammsugaren vi har är att den ”biter”
mig i hälen. Jag hittade en dammsugare som var helt underbar. Med lång dammsugarslang och en elsladd på tolv meter. Perfekt, den tar vi!

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Sjukvård

8 responses to “Perfekt, den tar vi

  1. Neny

    Kvicka trevliga säljare är A och O, då kan det få kosta en liten slant till ibland. Separat kyl o frys vill vi också ha, men har för litet kök. 😦 Hoppas ni får det underbart helgen, även om besöken blir kortvariga.

  2. En bra dammsugare är A och O. När det gäller kyl och frys så vänder jag mig till en affär som kan sina saker. I en affär med stor i namnet fick vi rådet att tejpa fast överskåpet med dubbelhäftande tejp!

  3. curlingmormor

    Tycker att det känns mycket tryggare att handla i en liten affär som är spec. på den varan man är ute efter. Skrattar när jag läser om rådet som Znogge fick!!
    Kramizzzz

  4. Har ni inga bussar? Maken cyklar till sina kontroller.

  5. För en sjuk person är det inget att rekommendera att cykla till sjukhuset. Inte då det är ungefär 2-3 mil dit. Buss är inte att tänka på eftersom då måste vi först in till Centralen för att byta till en annan som går till Danderyd.

  6. Tunnelbanan till Danderyd går fort 😉
    Ha en skön fredag.

  7. (jag ska väl inte skriva så, men tänkte bara på min 76-åriga mor, som nyligen hjärtopererad, och hon åker buss till läkarkontroll och sjukgymnast)

  8. En bra dammsugare är lika viktig i hemmet som en bra duschtvål eller en bra tandborste, problemet är att det är en djungel där ute när det gäller dammsugare, vilken modell ska man ha, vad tar den för påsar, hur lång sladd, hur mycket låter den 🙂 skulle nog behöva investera i en ny dammsugare vi också för hjulen håller på att ramla av den vi har.

Kommentera

