Blivande grevinna

Nu är jag tillbaka igen! Det blev lite längre ledigt än bara över helgen som var tänkt från början. Nu blev det fem dagar istället för två. Nu är jag tillbaka!

En av anledningarna till att jag tagit långledigt var främst att jag fyllde år i söndags och det var inte mycket energi kvar dagarna efteråt. Jag har varit trött och är nog fortfarande ganska trött. En timme eller två på eftermiddagen har jag lätt sovit och sedan sovit ungefär nio timmar på natten utan några problem. Jag känner mig helt utmattad och skulle utan några problem säkert kunna lägga mig ner och somna om nu. Men jag tänkte försöka gå runt detta och låta bli att sova i eftermiddag och eventuellt ta en promenad istället.

I söndags hade jag en hur trevlig födelsedag som helst. Jag blev uppvaktad på sängen med frukost och presenter. Mina föräldrar kom upp till lördag lunch och bodde hemma hos bror eftersom bror med fru var i Frankrike för att titta på tjugofyra-timmars racet LeMans. Även bror och svägerskan uppvaktade på födelsedagen med presenter direktimporterade från Frankrike. De kom direkt från flyget hit, trötta och slitna efter ett dygn på fransk mark. Då de ringde på morgonen och sjöng hördes bilarna då de körde förbi mitt i sången.

Sambon och mamma har haft hemliga samtal och mumlat och smusslat. Men nu vet jag vad de smusslat med, nämligen en ballongfärd över staden i kvällsljus. Vi har ännu inte haft möjlighet att utnyttja denna presenten eftersom det i söndags blåste för mycket och i måndags gjorde det samma. Förhoppningsvis nästa vecka ska det bli fint flygväder. Då blir det en flygtur i tystnden där uppe i det blå med kameran i beredskap. Efter landningen blir vi döpta i champagne till Grevinnan ”av där vi landar”.

Tillägg: Tog precis febern, eftersom jag kände mig varm och febrig. Visst hade jag feber, termometern visade att jag hade trettioåtta graders feber. Inget bra alls!

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Flyg, Sport, Traditioner, Väder

7 responses to “Blivande grevinna

  1. När du beskriver den kommande ballongfärden låter den helt underbar! Vilken upplevelse det kommer att bli! Men jag är inte lika övertygad om att jag hade vågat… Höjder och jag går inte alltid hand i hand…

    Vilken otur att få feber! Skickar en kryapådigkram och en tillönskan om trevlig midsommar i alla fall!

  2. Neny

    Härligt med ballongflyg!! 😀 Och grattis i efterskott! Hoppas febern ger med sig och den nya grevinnan får en trevlig midsommar.

  3. curlingmormor

    Men vilken trevlig present, luftballong låter hur trevligt som helst.
    Men först och främst så får du ta och krya på dig.
    Kramizzzzzz

  4. Grattis! Önskar en avkopplande och trevlig midsommarhelg.

  5. busikan

    Det var väl en underbar födelsedags present. Usch det låt inget skoj med feber, hoppas att den inte blir långvarig. Grattis i efterskott och så önskar jag dig, er, en riktigt skön midsommar!!

  6. Grattis i efterskott och önskar dig en trevlig midsommar!
    Ser fram emot bilder från ovan.

    /Imagine

  7. Vilken bra present! Hoppas att du kryar på dig nu också!

Kommentera

