Fotograferingsdag

Igår var sambon inne och fick sina ögonbottnar fotograferade. Nej, det var inte jag som fotograferade dem. Ögonbottnarnar var visst kanonfina vilket innebär att det är återbesök om ett år. Anledningen till denna fotografering är att sambon är diabetiker och eftersom personer med diabetiker kan bli blinda håller man koll på detta genom att just fotografera av ögonbotten. För den som vill läsa mer hittade jag detta informationsbladet på nätet, filen ligger som pdf-fil.

Under tiden gick jag runt i omgivningarna och fotograferade hus, byggnader, folk, rosor med mera med mera. Det var skönt väder så jag strosade runt och njöt av det sköna vädret. När jag var som längst borta från bilen, då ringde sambon och sa att det var klart. Jag strossade lite snabbare men dock inte i överillat tempo. Det var att njuta av omgivningarna jag skulle göra.

5 kommentarer

Filed under Bilder, Foto, Sjukvård, Väder

5 responses to “Fotograferingsdag

  1. Neny

    Oj läskigt, tror inte jag skulle palla att bli fotograferad i ögonen, svårt nog att bli undersökt. 😛 Hoppas din kärlek aldrig behöver bli så dålig att synen försvinner. Hoppas du fick till många roliga bilder!

  2. Då var det dags för fredagstävling igen på charlotte.nu! Välj om du vill vinna läsgodis eller luktegott. Trevlig helg!

  3. Så bra med regelbundna kontroller just för diabetiker och dessutom är det ju ganska snabbt och relativt enkelt avklarat! Men med tanke på hur viktiga våra ögon är så kan man inte vara observant nog!

    Hoppas dina bilder blev lika bra;-)

  4. Häftigt – tänk vad de kan nu för tiden 🙂

  5. Vet inte, om jag blivit fotograferad, men jag har (engångs)linser ibland och då ska man kolla också.

Kommentera

