Ännu en dag

Det är en ny dag idag. En helt ny dag att fylla med innehåll. Jag tror dock att jag ska ta och göra så lite som möjligt även denna dagen.

Solen skiner utanför fönstret och det verkar vara ganska varmt ute idag. Om inte annat var det varmt ute då jag åt frukost eftersom de flesta gick i short/kjol och kortärmat.

Jag har sovit oroligt och konstigt i natt och känner mig inte särskilt pigg. Misstänker att sambon är ännu tröttare. En gammal bekanting till sambon ringde sent i går natt och sa att hon var på sjukhuset eftersom hon fått en allergireaktion på pencillin. Sambon försökte på alla sätt och vi lugna ner bekantingen men inte var det lätt. Slutligen verkar det som om bekantingen insåg att det var bäst att stanna kvar på sjukhuset iställer för att sätt sig i bilen och köra hem med lugnande i kroppen.

Jag såg på min älskade att hon såg trött och sliten ut idag. Hoppas på en ganska lugn dag idag för oss båda två.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Sjukvård, Väder

4 responses to “Ännu en dag

  1. Passa på och njut av dagen genom att inte göra någonting! din sambo gjorde en insats i går kväll men det tar på krafterna och sedan kan man inte bara komma till ro! Strosa lite och kanske en glass eller något annat gott…

  2. En bra plan – att göra så lite som möjligt. Det gäller att ta vara på de dagarna då den chansen finns.

  3. GÖr så lite som möjligt – det låter som en utmärkt idé!

  4. curlingmormor

    Hoppas att ni har haft en lugn och skön dag, ibland är det skönt att bara ”vara”!!!
    Kramizzzz

Kommentera

