Nya arbetsuppgifter för polisen

Idag på USA’s nationaldag är det varmt och skönt. Kvicksilvret står på nästan trettio grader i skuggan. Som tur är blåser det en smekande vind som gör att det är ganska skönt att vistas utomhus. För egen del höll jag på att smälta bort då jag var och hämtade mina nya glasögon idag, det var säkert åttio grader varmt i bilen. Enda möjligheten för att överhuvudtaget vistas i bilen var att köra med båda framsidorrutorna nedhissade.

Då jag kom till optikern hade de missat att jag skulle ha två par glasögon. Som tur var, var det de vanliga glasögonen som var klara. Förhoppningsvis kommer mina nya läsglasögon att vara klara tills på måndag. Annars får jag klara mig med mina gamla läsisar ett tag till eftersom en Skåne-resa hägrar.

Det var verkligen lite bilar ute på vägen, i synnerhet bussar. Det gör inte mig något att det strejkar eftersom jag i vanliga fall inte åker buss. Om jag ska åka kommunalt blir det pendeltåg eller tunnelbanan. Mig veterligen strejkar inte dessa förarna.

Tydligen ska förhandlingar pågå nu, enligt DN och SvD.  Återstår att se hur långvarig denna strejken kommer att bli.

Igår då vi var och lunchade på en uteservering såg vi något roligt. In på busshållplatsen kommer det en polis-folkvagnsbuss. Dörrarna öppnas och ur denna kommer det en massa kvinnor, civilklädda. Jag tror inte att dessa kvinnor var poliser, någon/några kanske var civilanställd av polisen men inte alla sju. Tyvärr hade jag precis lagt kameran i bilen och kunde inte dokumentera detta och få ett bildbevis. Däremot fick jag några andra roliga street-foton. Kolla in på min fotoblogg!

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Samhället, Väder

8 responses to “Nya arbetsuppgifter för polisen

  1. Aha! När jag cyklade hem från stranden såg jag i en trädgård tre stora flotta partytält och amerikanska flaggan var hissad! Utländska ägare till det lilla diskreta sommarpalatset;-)

    Hoppas du kommer att trivas bra med dina nya glasögon!

  2. Neny

    Hoppas du får glasögonen på måndag, njuter av de nya i helgen och får en finfin helg!

  3. curlingmormor

    Vad skönt med nya glasögon även om det fattas ett par!!!
    Vad gäller mina bilder, så har jag ju lagt in massor med bilder innan uppdateringen, men imorgon (kanske) ska jag sätta mig och testa lite igen!!!! Vädret får avgöra om jag ska göra det eller inte!!
    Kramizzzz

  4. Ja utan glasögon blir livet aningens komplicerat…

  5. Vi var så glada åt att nattbussen tog oss hem igår.

  6. (alla tangentbord har lätta touchknappar, så egentligen behöver man inte slå så hårt, så de går sönder 😉

  7. Du har fått en utmärkelse hos mig!
    Ha en fin söndag!

Kommentera

