Sommaraktiviteter

Onsdag igen! Jag har redan lagt upp en bild på min fotosida som ingår i Ordlös onsdag. Titta och njut!

Dagen kommer annars att gå i packningens tecken. Jag ska börja packa inför nedresan till sydligare nejder. Min bil var vi och hämtade hos bror igår eftermiddag. Den har stått där sedan sedan augusti förra året. Bror och svägerska har kört bilen några gånger i månaden för att den ska må bra. Men nu ska jag ge mig iväg på en långtur. Det är inte en automatare som vi kör med annars, men den korta vägen från bror och hem hade jag inga problem med att glömma bort att frikoppla. Efter att ha kört ett antal mil på motorvägen söderut kan det vara så att minnet sviktar eller så gör det inte det.

Idag skiner solen här från en klarblå himmel. Det ser ut att bli en fin dag. Men i höjd med våra största sjöar ska det visst regna mycket idag, även lite längre söderut också. I morgon ska det vara regnfritt i landet men lite moln på himlen, det vill säga ett perfekt väder att köra bil i.

Samtidigt som jag är söderut kommer bror med familj att bege sig norrut. Deras semesterplan är att de ska bestiga vårt högsta topp, Kebnekaise. Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dem att genomföra planen med hela familjen. Misstänker att det är en otrolig upplevelse att stå där uppe och titta ut.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Foto, Utmaningar, Väder

4 responses to “Sommaraktiviteter

  1. Neny

    Kul att ni åker åt varsitt håll, ni till söder o de till norr. Hoppas ni får lika trevligt allihopa, och att bilresan går bra. Kram.

  2. Vi såg jättemycket småbarnsfamiljer på fjället.

  3. Hoppas att packningen går planenligt och att ni får en behaglig resa söderöver! Hyfsat väder i dag så kanske slipper ni regnet…
    Ha det gott!

  4. Det har jag också tänkt. Måste vara häftigt att stå där och titta på naturen runt omkring. 🙂

Kommentera

