Äntligen på plats

Äntligen nere i det fagra Skåne. Har kommit på plats i lägenheten och kan se ut över havet nu. Igår på nervägen stannade jag hos mina föräldrar och vilade lite inför dagens fortsatta körning.

Hos föräldrarna fick jag träffa årets första kattungar. De var så söta så. Det är tre stycken kattungar som i går blev två månader. En var en gråspräcklig hankatt, en svart och vitatassad hankatt samt en lite blyg kolsvart honkatt. Det har ännu inte varit så mycket i kontakt med människor och var ganska så rädda för mina fötter.

Gårdagen hos föräldrarna blev en sen kväll med god mat och mycket prat och diskussion. Vi pratade om allt från skogsvård, til löner och slutligen politik. Tyvärr sov jag väldigt dåligt i den sängen jag brukar sova i. Jag somnade ganska snabbt men då det blev ljust vaknade jag av att ljuset letade sig in i mina ögon. Sedan då solen steg upp var det inget roligt alls. Till slut somnade jag om och sov ganska skönt till telefonen ringde vid niotiden.

Då jag körde ner i går var det inte det bästa vädret. Utanför smhi-staden kom det stora vatten droppar som höll på att dränka vägen. Från att alla kört giltig hastighet såg jag bara en massa röda bromslampor och det gick i ungefär 70 km/h. Bror hade talat om att vindruterkarna var lite dåliga ute i ändarna, han sa inte att de var helt kass vilket de var. Jag fick hjälp att byta dem av pappa då jag kom ner till föräldrarna.

Även idag kom det några skurar, men med nya torkarblad var det inget att köra i ösregnet. Denna dagen, den första av några dagar här nere har jag inte gjort mycket. Jag har varit så trött, dels av körningen igår samt av den dåliga nattsömnen. Tiden har jag fördrivit med att titta på två filmer, den första hette ”En ryss i New York” den andra filmen hette ”Public Enemy” och handlade om Ma Baker och hennes fyra söner som rånade runt om i USA under 30-talet. Detta är en sanna berättelse pch jag kom att tänka på Boney M som gjorde en låt om denna kända Ma Baker.

Tiden har jag annars fördrivit med att läsa i. Boken jag håller på med nu är en av Peter Robinson och heter ”En lek med eld”. De hundra sidorna jag läst hitentills bådar gott inför resterande del av boken.

Sambon har jag pratat med ett par gånger under dagen. Det är inte så enkelt att vara ifrån varandra. En bekanting tror att jag kommer att köra upp igen inom tre fyra dagar. Det tror dock inte jag på. Jag ska ta det lugnt, läsa och se på film och vara ute och fotografera om vädret tillåter det.

1 kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Resor, Väder

One response to “Äntligen på plats

  1. Neny

    Det är inte lätt att vara ifrån varandra, tror jag. Och det är inte roligt med regn och bilkörning. Hoppas du får det trevligt iaf!

Kommentera

