Utan TV på semester

Idag behagar inte solen att visa sig, men jag vet att den finns där på andra sidan av de stora tjocka molnen. Det är troligtvis perfekt marknadsväder på grund av detta tjocka molntäcke som lagt sig här. Från marknadsplatsen hör jag basen i den musiken som spelas, även alla rop i mikrofoner med mera hörs tydligt. För en stund sedan var det en kvinna som talade om att de hade en mobil bankomat på området och att alla var välkomna dit för att ta ut pengar. Återstår att se om jag tar mig en promenad dit upp.

Igår då det var ganska fint väder på eftermiddagen, då jag hade tänkt mig en fotopromenad upp till marknadsplatsen blev inställd. Jag fick så grymt on i magen och hade nog med att ta mig från säng/dator till toa med jämna mellanrum. Vad det var som gjorde den revolt i magen vet jag inte med säkerhet, troligvis var det en mögelost som blivit lite väl möglig. Nå är jag hyfsat återställd och mår bra efter omständigheterna.

Jag har en bekant här nere sedan urminnes tider, vi skulle träffast idag om hon (ska kanske tilläga att hon kör buss) var strejkvakt idag på förmiddagen. Igår eftermiddag då jag låg i sängen och tittade på en bra film med Mel Gibson, ”Mannen utan ansikte”, ringde hon och sa att strejken var uppskjuten ett dygn. Idag då jag pratade med sambon sa hon att parterna verkar komma överens och att strejken var ett minne blott. Då jag läste tidningen såg jag att det beror lite på det där om strejken fortsätter eller inte. En kompromis har skrivits och om parterna säger ja till den avbryts strejken och bussförarna kör sina bussar igen. Om inte utvidgas strejken och de skåningar som åker buss får snällt ta ett annat kommunikationsmedel. Artikeln jag läste i SvD.

För den som inte vet så har vi ingen TV här nere. Det kanske kan tyckas konstigt, men jag tycker att det är väldigt skönt. Vill jag se en film är det bara att ta en bärbar dator i knäet och ta på hörlurar. Sedan är jag avskärmad från omgivningen och kan se min film. Tidningar går att läsa på nätet och visa program går till och med att se via datorn och nätet. Varför införskaffa denna fyrkantiga apparat? Det räcker med att vi har en TV i stan.

Filmen jag såg igår, ”Mannen utan ansikte” var en riktigt bra dramafilm. En film som gav eftertanke och funderingar på hur vi är mot våra medmänniskor. Mel Gibson spelade huvudrollen och regisserade också. Utan någon anledning står inte filmen jag såg med i Gibsons inspelade filmer på Wikipedia. Undrar varför?

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Boende, Datorer, Film och TV, Foto, Internet, Traditioner, Väder

6 responses to “Utan TV på semester

  1. Neny

    Den filmen är riktigt bra, precis som i Evigt ung får Gibson visa att han inte bara kan göra kultaction (dödligt vapen-filmerna och mad max) utan också är seriös skådis. Det där med strejken är knepigt. Trots att man vill, såklart, att alla ska ha bra arbetsvillkor och skäliga löner så funkar inte landet om bussarna står. Kram, o du, TV behöver man ganska sällan tycker jag. 🙂

  2. curlingmormor

    Fortsätt att ha det lugnt och skönt och faktum är att det är inte alls helt fel att vara utan tv ibland!!!!
    Kramizzzz

  3. TV-lös är ganska bra tycker jag!Men i bland är det nästan så att man ser för lite på TV har jag insett när man pratar program! Jag vet aldrig vad som är på gång.

  4. God onsdagmorgon på dig.
    Å så ni hade marknadsdagar igår det är rätt kul man vet aldrig vad som finns i stånden de har.Solen lyser med sin frånvaro idag med men det är kvavt däremot så det blir nog åska.Men det är väl skönt att slippa tv lite grann Tycker det är mest reklam man får se på alla kanalerna sen är jag sur på det nya systemet för nu har jag 45 kanaler at se på och det är ett flimrande och reklam mestadels så näe jag kolla rapport på datorn en gång om dagen det räcker och film laddar jag ner och tittar på från Cdon bra system inte är det dyrt heller.Men det blir mer sådant till höst o vinter Sommaren är det skönt sitta ute om kvällarna

  5. Mögelost blir knappt för möglig, något annat…

  6. Underbart skönt att inte ha TV!
    Aioli med för mycket vitlök i kan jag varna för, man märker inte om den blir dålig och när man märker det är det försent 🙂

Kommentera

