En dag att göra inget

Tiden går fort, idag är det redan torsdag. Denna dagen bestämde jag mig redan från början att det skulle bli en dag att göra ingenting. Det är precis vad jag gjort, ingenting. Fast visst har jag gjort saker. Jag har sett en film, den sista X-men-filmen ”The last stand”. En bra scifi film med mycket action och med en handling. De goda mutanterna vann även denna gången.

Att jag skulle gå ut med kameran idag var redan från början klart att jag inte skulle, eftersom det låg massor med stora tjocka gråa moln iväg och skymde solens strålar. Till på det har det kommit ett par rejäla regnskurar, inte lite smådropp utan droppar stora som tallrikar. Det är dock så att solen skiner ganska fint ute nu. Kanske det blir en kvällstur med kameran, den ska också rastas.

Jag är glad att jag inte var och körde bil igår i Kista. Den vägen där den stora betongklumpen trillade ner är den vanliga genomfartsvägen till parkeringsgaragen. De hade inte ens tillstånd att bygga över vägen. Det är fruktansvärt det som hänt. Läs om byggartesolyckan i Kista i SvD och DN.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Boende, Film och TV, Samhället, Väder

3 responses to “En dag att göra inget

  1. curlingmormor

    Tro det eller ej, men idag så lekte vovvsingen med bollen, så snart får vi säga ”det var en gång en tennisboll….” *skrattar*.
    Kramizzzzz

  2. Ja, det skånska vädret är inte helt perfekt just nu och även dagen verkar bli grå…
    Ha det gott och trevlig fredag!

  3. Ohh sån tur Akson att ni inte körde den vägen tack för det – Så otäck olycka men det verkar som det varit något slarv med tydligen Hemskt var det i alla fall,Ja det gick inte så bra att fota igår det regnade och det gör det idag med i mitt Regnland
    Gick efter posten i min låda och hann bli sjöblöt de få stegen ,.Idag har varit en innedag haft lunchfrämmande som du såg allt gick bra och lilla mamma var nöjd.Katterna fick smaka lite de med i sina skålar, i morgon blir det långväga främmande däremot, ha nu en skön helg med eller utan kameran!

Kommentera

