Inga vampyrer idag

Det är redan lördag och jag har varit nere i det sköna Skåne en hel vecka. Inte har jag gjort så mycket. På sitt sätt är det ganska skönt att göra precis det som faller en in. Men jag erkänner, det är klart att jag saknar sambon.

Gårdagen blev en konstig dag med tanke på att jag somnade först framemot fyra på morgonen. Jag var seg i kroppen och fick inget gjort. Först framemot fem-tiden på eftermiddagen kände jag mig pigg för att åka en runda. Runda gick bland annat förbi Glimmingehus, bild finns på fotobloggen. På himlen hängde det mörka regntyngda moln. Som tur var missade jag dem!

Väl hemma igen åt jag en god baugett fylld med en massa gott. Stannade till på affärn och skaffade mig lite föda, det började sina i kylskåpet av någon konstig anledning.

Därefter började jag läsa en bok som jag idag läste ut. Det är ytterligare en märklig bok av John Ajvide Lindqvist, denna boken heter ”Hantering av odöda”. Även denna boken som han skrivit är på gränsen till en skräckroman, men ändå inte. Det är en obehaglig bok men det var mer eller mindre omöjligt att lägga i från den idag. Jag har läst, ätit, läst, druckit kaffe till och då jag varit på toa hade jag boken med mig och läst. Vad boken handlar om vet jag inte om jag ska berätta. Jag kan dock säga att det handlar om odöda eller som John Ajvide Lindqvist skriver, de omlevande. Jag har läst en bok tidigare av denna skräck/vampyrförfattare. Den boken heter ”Låt den rätte komma in”. En ruskig bok om vampyrer men även den läsvärd även om man inte gillar vare sig vampyrer eller skräckromaner. Författarens hemsida

Dagen till ära har det ännu inte regnat, fast det har det gjort i natt. Då jag vaknade vid sex-tiden, du läste rätt, var det blött och fuktigt ute över havet låg den en regndimma som nu lättat. Vädret kan dock inte bestämma sig för om det ska vara igenmulet eller om solen ska få skina.

Nu är det dags för mig att redigera en bild eller två. De återfinns att se så småningom på min fotoblogg

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilder, Boktips, Foto, Väder

6 responses to “Inga vampyrer idag

  1. Neny

    Tycker den där boken låter spännande. Tycker odödlingar och annat knytt är fascinerande. Det ”onormala” är fascinerande. 🙂
    Fint färgglatt foto också! Ha en fortsatt fin helg.

  2. Jag kan rekommendera båda de böcker jag läst av John Ajvide Lindqvist. Så småningom kommer jag att läsa de två andra han har skrivit också.

  3. Hanteringen av odöda blev jag ”beordrad” att läsa av kompisen på jobbet. Hon brukar inte läsa zombieromaner med blev så totalt uppslukad att hon var tvungen att ha en second opinion om boken. Vi läste den hela familjen och fastnade totalt. Vampyren i Blackeberg är också läsvärd och i Pappersväggar finns det en del berättelser som är bra, andra förstod jag inte alls 🙂

  4. Hm, låter som en intressant bok, eller böcker, men… ja, jag är ju inte så förtjust i läskiga saker.

    Havet är vackert i alla väder och idag tänkte jag ta med mig min dotter till någon strand och doppa tårna och bara vara, utan släkten, som drar till Lummelundagrottorna.

  5. Godförmiddag Akson. Jaha väder sa du jo det vill jag lova vaknade kl halv 5 igen av ett brak sen har det hållit på i omgångar men har kopplat upp mig nu ialla fall. Boken låter riktigt bra men läskig känner du inte av det om du är själv? Jag försöker låta bli sådana blir lätt uppskrämd av sådant faktiskt.Mat ja kylen är nästan tom här med men jag går inte ut idag de saken är klar det är stora stövlar på då för kranarna är på däruppe mest hela tiden Hoppas din dag blir fin skall kolla Glimminge hus nu då.

  6. Ger upp Akson kan du t bort mitt kludder till försök med bilden fattar inte hur jag skall bära mig till lätt på blogga gratis men här begriper jag inte kan du hjälpa mig så gör det är du snäll du har fått mail från mig om det hjälper alltså! Fniss Sorry att jag är så besvärlig.

Kommentera

