Nu går tiden fort

Nu har jag varit hemma några dagar. Samma dag som jag åkte från det sköna Skåne, då kom sommaren. Gissa om det var varmt i bilen fast jag körde med AC’n på, misstänker att gasen är slut i den. Det gick dock bra att köra, lagom mycket trafik och de höll en lagom hastighet som passade mig. Hm, jo det gick lite fortare än vad som stod på skyltarna.

Jag passade på att ta en liten bloggsemester och har under dessa dagarna inte gjort särskilt mycket, mer än vad vardagen erbjuder det vill säga handlat, ätit gott, umgåtts med mera med mera.

I fredagskväll var det stor invigning av årets Pride som också är Europride. Det är precis tio år sedan Europriden gick av stapeln sist i stora farliga huvudstaden. Invigningen var på Skansen och vi var där för att umgicks med alla andra. En av invigningstalare var Tiina Rosenberg, totalt var de tre invigningstalare som invigde detta stora evenemang. Jag lyckades med att ta en kanonbra av Tiina då hon TV precis skulle börja intervjua henne, hon struntade i dem och gav mig ett leende vilket fastnade på bild. Denna finns att se på min fotoblogg!

Igår var vi och såg genrepet av ”Hedwig and the angry inch”. En rockmusikal som jag inte vet om jag tyckte om eller inte. Det fanns bitar in föreställningen som var riktigt bra medan andra var tvärtom. Bäst gillade jag dock bumbibjörnarna då de dock upp på scenen. Lite synd var att jag hörde knappt något av vad de sjöng i låtarna, fast musiken var bra. Det var en av de föreställningar jag ville se, men nu i efterhand var jag glad att jag inte betalade något för biljetten.

Jag har även varit hur duktig som helst genom att ringa till en helt ny tandläkare och bokat tid. Den första tiden jag fick var i början av september. Tyvärr kan jag inte vänta så länge eftersom en av mina tänder håller på att falla samman och det gör ont i den eller om det är granntanden det gör ont i. Då jag menade på att jag tyckte att det var på tok för länge att vänta, fick jag en tiden redan i mitten av nästa månad men där är vi snart. Tro mig det kommer att gå fort!

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Samhället, Sjukvård, Traditioner

4 responses to “Nu går tiden fort

  1. Godkväll på dig. jaha du är hemkommen nu trevligt! Du har hunnit med en hel del se jag också kul fast det är i varmaste och åskigaste laget tycker jag!
    Så du tror Ac-gasen är slut rättare sagt freonet. Fyllde min för drygt en månad sen den kostade 1600 med jobbet,Men det är värt det i denna hetta man kan steka ägg på bilplåten ju.Det har åskat så man blir rädd här i omgångar vet inte hur många gånger jag dragit ur kontakterna nu, Hoppas du slipper påhälsning av Åskar Blixtsson.Otrevlig typ..:) ja du får ha det så bra i värmen skall kika på bilden du tagit nu!

  2. Så du är nu hemma nu igen. Välkommen tillbaka får jag väl säga då!
    Vi fick fylla vår AC på vår Volvo och det höll i två år till om jag inte minns fel. Sedan var det ohjälpligt kört dessvärre.
    Ska ta en titt på bilden nu!
    God natt för i dag!

  3. Åka tåg i +30° var tufft, när många, även unga i rädsla för frisk luft även stänger fönstren..

  4. Neny

    Bökigt med tandvärk! Hoppas det inte blir så dyrt. Jo det var lite tomt utan dig här en hel vecka utan inlägg. 😀 Hoppas du njöt riktigt mycket av sommaren under tiden.

Kommentera

