En dag med vila för att orka

Det blev en sen hemkomst för mig i natt. Anledningen till detta är att vi satt på akuten, sambon och jag. Sambon fick troligtvis en läkemedelsreaktion och fick problem med att andas och att pumpen jobbade frenetiskt.

Efter konsultation med sjukvårdsupplysningen, som sa att det var bara att åka direkt till sjukhuset, bredde jag mackor för en lång natt på akuten och sambon packade ner för en natt på sjukhuset. Eftersom det var andnings och hjärtrelaterat kom sambon in direkt. Snabbt kopplades både det ena och andra på samtidigt försökte jag göra mig mer eller mindre osynlig för att inte vara i vägen.

Vi kom till akuten vid ungefär halv åtta på kvällen och redan vid halv tolv i natt var jag hemma igen. Inte var det särskilt lätt att somna precis, fast jag slocknade vid strax innan ett, för att snart vakna igen och då var det betydligt svårare med sömnen.

Då jag låg och svävade mellan vaken och sovande ringde sambon idag och talade om att det blev en natt till på sjukhus. I morgon ska det göras en angioröntgen. Jag hoppas att de genom den röntgen och en massa annan fakta de samlat på sig sedan släpper hem sambon samt att hon ska må bättre och inte så illa som det varit sedan i lördags.

Det är ganska svårt att fokusera på något annat men jag hade tänkt att jag skulle redigera lite bilder och lägga upp på min fotoblogg. Sedan är det alltid det vanliga som ska göras hemma, plocka undan, låta tvättmaskinen jobba, diskmaskinen är redan satt i arbete samt att försöka vila mig så mycket som det bara går. Det funkar inte att jag är helt slut då jag ska åka och hälsa på sambon senare idag.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Sjukvård

4 responses to “En dag med vila för att orka

  1. I ett sådant läge är det bara en sak att göra och det är att åka till sjukhuset direkt. Andningen är verkligen inte att leka med. Hoppas röntgen och annat visar att din sambo får komma hem igen snarast möjligt.
    Hälsningar till er båda och ha det så bra det går nu!

  2. Hej på dig. oj då så tråkigt att hon inte är kry. Men lass brukar ju ordna det mesta så vi får hålla tummarna att hon kommer hem i skick som ny som man säger.
    Klart det är svårt att fokusera på annat i detta läge tankarna mal ju på så du får ta denna dag med jämnmod. Kanske kan du göra ett besök där idag man vet inte men kolla… ja varmt sa du det är det sannerligen och åskan hänger i faggorna här igen så man får stänga ner rätt som igen
    Ha det så bra du kan och hälsar virtuellt till din sambo det skall nog gå bra alltihop skall du se.Styrkekramar…

  3. Neny

    Oj, hoppas det går bra på sjukhuset nu så du får hem din sambo!

  4. Nämen oj då -hoppas att det ordnar till sig med sambon. Hälsa henne!

Kommentera

