Redan fredag

Det är redan fredag, var blev resten av veckan av? Mycket av tiden har jag befunnit mig på sjukhuset eller till och från det. Om allt funkar idag får sambon lämna sjukhuset idag, fast läkarna tyckte att hon skulle stanna en dag till. Vi håller tummarna på att det ska fungera med att vara uppe idag och att inte ”flåsigheten” kommer tillbaka.

Efter ett toalettbesök igår eftermiddag då jag var där blev sambon väldigt flåsig och det blev direkt syrgas och någon medicin. Personalen sa att de snart skulle komma tillbaka, det gick en halv timme igen personal. Efter cirka en timme dök sköterskan upp och frågade hur det var. Fast det värsta var nog ändå att den unge kaxige pojken undersköterska missat att koppla in sambons ringklocka. Tänk om hon varit själv där och ingen i närheten. Vad hade hänt då??

Det mesta har cirkulerat runt sambons sjukhus besök. Jag har varit helt färdig då jag kommit hem därifrån och mest sett på TV eller pratat i telefon. Att redigera någon bild har jag inte haft ro i kroppen till men idag ska jag göra ett försök till att åstadkomma lite vattenbilder till veckans trisstema. Om inte får ni nöja er med att titta på de bilderna som redan ligger uppe på min fotoblogg.

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Sjukvård

8 responses to “Redan fredag

  1. Hej Akson. Men åhh så slarviga de är på lass. Tur du var där och kunde hjälpa till Jag vet inte hur de tänker idag de är så nonchalanta tycker jag. Det kunde ju gått illa och hon kunde ju rasat i golvet och sådana saker.
    Ja ni får ta det så lugnt nu då och om det blir svalare kanske det blir lite bättre med.Håller tummarna ..och det kommer fler dagar när du hinner med dina bilder det kommer en ruggig våt och blåsig höst vet du då kan man passa på med sådant,,

  2. Tack för ditt grattis!

    Hoppas verkligen att din kära sambo får komma hem i dag. Men å andra sidan är det bättre att alla undersökningar göres så att de inte missar något. Förstår att du känner dig okoncentrerad och inte har någon ro i kroppen för så blir jag med när någon nära inte mår bra.

    Ha det så bra båda två!

  3. Ibland kan det vara lugnare, att de tar reda på, att allt ok på sjukhuset, men klart att hemma alltid skönast.

  4. Syster Yster

    ja att det slarvas det vet jag nu efter alla den tid som vi spenderat på olika sjukhus. Men vad skönt ändå att de tar så väl hand om henne. Bra att de går igenom hennes kärl så hon eventuellt kan få rätt mediciner sedan.
    Kramar till dig och henne, med förhoppning om snar bättring!

  5. Neny

    Oj hoppas verkligen hon får komma hem snart, och mår bättre! Har de bestämt sig för vad som är fel? Sjukvården blir bara slarvigare och slarvigare. 😦 Det är hemskt att se när folk drabbas av det. Styrkekramar till er båda!

  6. Hoppas allt är bra med din sambo nu och att hon har fått komma hem!
    Kram!

  7. Att missa att koppla in ringklockan är så slarvigt att jag blir galen.
    Det hände en av mina vänner som var nyopererad. Hon låg där på natten och kunde inte ringa på klockan.
    Sjuksköterskan blev faktiskt förflyttad.

  8. Oj då – tur att du var där. Hoppas att sambon kryar på sig nu!

Kommentera

