I regnbågensfärger

Sambon har nu varit hemma sedan igår eftermiddag. Redan vid sextiden igår kväll sjönk hon in i sömn och har sedan sovit och sovit. Inte är man van vid att bli väckt vid halv sex på morgonen med att någon vill ta febern med mera. Jag somnade som en slagen kvinna vid lagom sovtid.

Idag var tanken att vi skulle bege oss ut på staden för att titta på paraden som ska korsa staden idag. Vilken parad är det kanske någon som tänker. För att förtydliga är det Prideparaden vi hade tänkt titta på. Den avgår från Humlegården vid trettontiden och är framme i Pridepark någon gång vid sex i kväll. Mer än ett hundra ekipage är anmälda att delta i denna stolta parad.

Nu blir det nog inte så mycket med det eftersom regnet har börjat skvala ner. Men det blir en tur med bil och kamera, har vi tur så ser vi något bra och lyckas fånga det eller så slutar det regna.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Sjukvård, Traditioner, Väder

5 responses to “I regnbågensfärger

  1. Så skönt att din sambo har fått komma hem igen. Men vilken otur att det skulle börja regna just i dag. Med tanke på Prideparaden kunde det ha väntat tills i kväll i alla fall!

    Hoppas det blev hyfsat väder och några bra bilder!

  2. Peter

    Hoppas du fick några bra bilder. Var själv där, och det regnade hela tiden. Bedrövligt väder! Och jag vägrar låta min 450D utsättas för minsta lilla regndroppe. Hittade dock ett ställe under tak, men jag hade velat komma närmare.

    Finns iaf några bilder i min blogg om du är intresserad.

  3. Hoppas sambon piggar på sig fort nu.

    Så trist att det regnade under paraden. Det har ju varit soligt och varmt länge och så just då ska det regnas. 😦
    Hörde dock att det inte la sordin på feststämningen och det var ju kul.

    Ha det gott.
    Kramar 🙂

  4. Syster Yster

    Har aldrig varit på Pridefestivalen men det hade säkert varit en häftig upplevelse. Fick nöja mig med sailet här nere i Karlskrona. Jag hoppas även jag att sambon nu mår bättre.
    Kram

  5. Neny

    Hoppas att ni lyckades få se paraden genom regn och rusk och att ni mår bra idag!

Kommentera

