Medaljjakten kan börja

Några dagar har gått och jag har inte orkat skriva något för att jag varit trött eller för att tiden inte räckt till. Att skriva inlägg som ett måste passar inte direkt mig. Jag skriver för att jag har något att berätta eller för att jag läst något som jag funderat över och vill att andra ska bli medvetna om samt fundera över också. Det kan vara bagateller eller stora saker, men de intresserar mig.

Idag har jag inte så mycket att berätta av egen kraft mer än att jag hade en himla massa strul i förmiddags för att komma in på WP. Till slut gav jag upp och stängde av datorn! Istället fick köket en upprensning samt att spishällen blev skinande ren. Då jag efter många misslyckade ett tu tre kom på hur man får ner fläktgrejen som ska rengöras, var det bara att fortsätta att skrubba på den.

En nyhet som jag tror att det inte är någon som missat är att de Olympiska spelen i Peking börjar imorgon. Kineserna har valt denna den dagen 08-08-08-08 som startdag för invigningen av detta det tjugonionde olympiska spelen. Redan igår torsdag så smystartade spelen genom att några fotbollsmatcher spelades. Däribland Sverige mot Kina, kinesiskorna vann denna matchen med två mot ett mål.

Imorgon fredag klockan fjorton noll noll tänker jag sitta bänkad vid TV’n för att följa invigningen därifrån. Det brukar vara underhållande och roligt att titta på invigningarna till de Olympiska spelen. Fast då alla länderna marscherar in kan vara lite jobbigt ibland. I synnerhet om det är sent på natten eller tidigt på morgonen. Vem som ska vara den svenska fanbäraren är ännu inte klart men enligt SvD är Fredrik Lööf, seglaren, en het kandidat. Vem som ska vara fanbärare ska publiseras vid lunchtid idag men av någon anledning är inte den svenske/svenska klar ännu. På fredag morgon meddelar SOK (Svenska Olympiska Kommittèn) detta, enligt DN.

Läs mer om de Olympiska spelen på SvD, DN, svt samt på spelens egen sida. Information finns även på SOK’s sida samt på IOK’s sida.

Läste även i tidningen, både SvD och DN, att det är ett nytt regnoväder på väg in över vårt land. Detta oväder kom redan idag in över västkusten och väntas nå huvudstaden i morgon förmiddag. Måste säga att jag tycker att det är tur att det inte är varmt och strålande väder ut, det är lite svårare att sitta in och titta på TV då. Misstänker att det kommer att bli mycket av det de närmaste två veckorna då OS pågår i Peking.

Hur många medaljer tror du att Sverige kommer att ta under detta OS?

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Sport, Traditioner, Väder

5 responses to “Medaljjakten kan börja

  1. Va är det inte varmt och fint väder hos dig? Fy här är det +25.7 kvavt så man behöver syrgas och kladdigt ute liksom . Solen lyser så den gassar fortfarande, Vill ha svalare nu faktiskt . Och Ja jag skall med kika på invigningen det blir säkert väldigt storstilat brukar ju vara det på dylika invigningar den kan man inte missa Sen har man väl fyrkantiga ögon för jag tänker kika på Os rätt mycket.Duktig du varit som röjt fläkten inte så kul men ett måste Gjorde min för 14 dagar sedan så det får vara nu ett bra tag Säger ha en skön kväll

  2. Här har det varit jättefint hela dagen och nu närklockan är drygt åtta är det 23 grader ute!

    Jag tänker också se invigningen i morgon. det brukar ju vara påkostade historier där länderna verkligen försöker överglänsa varandra.

    Sedan har jag en del synpunkter på kombinationen Kina och OS men det är en annan femma.

    Ha en fortsatt bra kväll!

  3. Neny

    Idag börjar det, men jag tänker nog inte titta speciellt mycket. Tappat lusten för sporten lite, speciellt med allt fusk och allt elände. Men jag hoppas du får en trevlig titt-stund idag!

  4. Neny

    Minst en medalj iaf, med tanke på cykelsilvret som nyss togs hem. 😀

Kommentera

