Är det höst eller

Det blev inte seglaren Fredrik Lööf som fick äran att vara svensk fanbärare på invigningen idag i Peking. Istället får vi se Christian Olsson i denna rollen. En av våra medaljhopp som inte kommer att delta i OS på grund av skada. Läs mer om Christian som fanbärare i SvD och DN. Bra eller dåligt. Återstår att se om Christian klarar av denna ärofyllda roll.

Det kan diskuteras om huruvida det är bra eller dåligt att Kina fått arrangera det tjugonionde olympiska spelen. Massor har skrivits om detta och jag tycker som så har Internationella Olympiska kommittén kommit fram till att Kina ska få arrangera dessa spelen är det bara att acceptera.

Det är många runt om i Världen som protesterar mot Kinas hårda politik.  Läs mer om detta i SvD. Även bombhot har förekommit mot invigningen. Mer att läsa om dessa finns på SvD och DN.
Jag hoppas att det får bli en invigning utan bomber eller personskador.

Utanför mitt fönster regnar det fortfarande. Det blåser och känns som riktigt höstväder, men de har utlovat att i mitten på nästa vecka ska det bli soligt och fint igen och med en temperatur på över tjugo grader. Det verkar lovande men jag tror på det då det fina vädret återkommer.

Då jag har suttit och ”bläddrar” runt i tidningarna på nätet upptäckte jag att ett mindre flygplan trillat ner i väster om staden i Vällingby. Mer finns att läsa på SvD, DN, SVT, Aftonbladet, Expressen samt Metro.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Flyg, Samhället, Sport, Väder

7 responses to “Är det höst eller

  1. Personligen tycker jag inte att det är bra. Att få arragngera ett OS är ingen rättighet utan något som bara borde vara förbehållet demokratiska nationer och dit hör dessvärre inte Kina i dagsläget. Men som sag, det är bara att acceptera även om man kan tycka vad man vill!

    Jag tycker det var ett bra val att låta Christian Olsson bära den svenska flaggan. Även Carolina Klüft hade jag gärna sett som fanbärare.

    Ha en trevlig fredag framför TVn!

  2. Hej på dig. Ja det kan diskuteras håller med. Men idrott och politik skall inte höra ihop tycker jag för då kan vi nog inte ha OS i något land.Själva idén är ju förbrödring med så..hmm,ja no comment´s…
    men varmt har vi, igår +25.8 och sol idag + 25 prick och kvavt hu åska på ingång känns det som.Ja det blir tv tittande har bryggt en termos kaffe så nu klarar man sig har en slät bulle med så det blir bra detta Ha en skön eftermiddag på dig.

  3. Protesterna och bojkott hjälper inte bönderna i Kina,
    det har ändå skett stora förbättringar där.

  4. Neny

    Jag tycker nog det är bättre att Kina har OS än att ryska deltagare inte bojkottas med tanke på att landet är i krig. 😐

  5. Det fattade eld och störtade i Bromma eller va det va…

    Och ja, nu kommer väl sensommar värmen kan man hoppas 😉 Trött på det ruggiga. Fick också en känsla av höst men nu verkar det ta sig.
    Allt fler svenska beställer utomlandsresor nu när det har varit sånt här väder! Full förståligt.

  6. Syster Yster

    Jo jagt tyckte Christian barn fanan med den äran. Om Kina kan man säga mycket så det gör jag inte. Däremot fastnade jag för att det ska bli fint väder i nästa vecka. Vi åker till Göteborg på fredagen så det tackar jag för.
    Kram

  7. Jag är ett sommar-OS freak, älskar att se dessa spel. Visst är det smolkigt nu att Kina får stå för värdskapet, politik och idrott hör inte ihop. Men jag tänker inte låta bli att titta för det. Idrottarna är väl värda uppmärksamhet.

    Ha det gott.
    Kram 🙂

Kommentera

