Ännu en medalj

Idag har jag sett både Frida Svensson och Lassi Karonen ro sina singelscullers. Det gick inget vidare för Frida, hon kom sist i sitt heat. Lassi gick det desto bättre för, han vann och ror därmed i OS-finalen.
Jag har hittat en artikel om att det skulle varit en massa gräs på Fridas bana och att detta skulle varit en av anledningarna till att det inte gick så bra.

En annan svenska det inte heller gick så bra för idag var Tinne Vilhelmson-Silfvén. Det var en domare vid dagens dressyrtävling i Hongkong som lyckades med bedriften att riva ner sin stol som han reste sig från då han skulle hälsa på ekipaget. Tinnes häst Carex blev orolig av ljudet och det gick det inget vidare på tävlingen. Det svenska laget ligger idag, onsdag, på tredje plats i dressyrlagtävlingen.

En svensk som det gick desto bättre för var Gustav Larsson. Gustav hade ett tag guldvittring men det slutade med ett OS-silver till svensken i dagens tempolopp på cykel. Samma valör som Emma tog för några dagar sedan. De svenska medaljörerna förväntades ha på sig en träningsoveroll vid priscermonin. Denna hindrades både Gustav och Emma att ha på sig. Läs mer om klädbråket på SvD och DN!

Det är mycket OS nu. Jag ser massor och har ännu inte börjat tröttna men i morgon hade jag tänkt mig att jag ska sätta upp hyllplan i en av våra stora klädkammare. Hyllplanen till skohyllorna är inköpta och det är bara att hämta väggskenorna som står på vinden. Plugg och skruv finns redan hemma, det blev ett gäng över då hyllplanen monterades upp här inne i arbetsrummet.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Sport

3 responses to “Ännu en medalj

  1. Bra, nu behöver jag inte kolla nyheterna 🙂

  2. Visst är det härligt! Och värr blir det när friidrotten kör igång. Då blir det att ladda upp med ett gäng mackor för när jag ska resa på mig blir det: oj nu kommer det här, det måste jag se osv.

    Visst är det bedrövligt, Ryssarnas anfall mot Georgien. Och så uträknat att göra det när alla statschefer är i Peking. Och så hemskt för dom idrottare som är från Georgien.

    Roligt med medaljerna, cyklingen var ju helt otippad. Nu håller vi tummarna för Lassi.

    Kram från Amlor med dom fyrkantiga ögonen. 🙂

  3. Visst var det kul med en medalj till! Speciellt roligt tycker jag det är med medaljerna som alla inte tagit för givvna. Cykel är ju inte den sport som brukar få den största uppmärksamheten!

    Ha det gott i dag!

Kommentera

