Tiden rusar iväg

Igår började jag på ett av mina projekt. Projektet heter ”Inredning av lilla klädkammaren”, denna lilla klädkammare är nu fylld med hyllplan för bland annat skor. Vi har sedan vi flyttade in haft en kartong ståendes i denna garderoben fylld med skor, kängor, träningsskor, cykelskor med mera i skoväg. Nu står dessa snyggt uppställda på hyllplan. Snyggt och prydligt!

Fast dagen började inte så särskilt bra. Då jag skulle få fast konsolerna i väggskenorna upptäckte jag att de väggskenorna som jag satte upp igår var av en annan sort än den som konsolerna var av. Gissa vem som var som ett åskmoln i den trånga lilla varma garderoben! Efter en ny tur upp till vinden för att hämta alla väggskenor kunde jag konstatera att det bara var att åka iväg till affären för att köpa en väggsken samt ett antal konsoler.

Som sagt ibland ska det vara lite motgång för att de ska gå bra. När alla saker som ska vara i denna klädkammare sedan är på plats är det dags för nästa projekt, ”skruva fast hatthyllan”. De som bodde här innan oss eller de som bodde innan dem, måste haft stora problem med att det är berghårda väggar samt att resten av väggarna är gipsskivor till vilka det behövs gipsexpander för att förankra tunga saker.

Tänk i morgon har vi redan bott här ett år. Det är många dagar det och fler kommer det att bli. Vi trivs båda så vi kommer inte att flytta i första taget.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Flytta

2 responses to “Tiden rusar iväg

  1. Godmorgon Akson. Oh så duktig du är . Men retsamt när det krånglar och varför skulle det inte krångla…heheh man år ta sig över sådana motgångar och det tycks du göra med lite riv! Ja dessa stenhård väggar man får ha slagborr till hemskt ju. Filifjonkan har det bra här är det prima virke i skåp och väggar Bara pang i med en spik eller skruv går bra.Roligt att ni trivs i ert hem skönast att slippa flytta man blir så stationär, Ja jag har väl bott 20 år minst nu i detta hus och härifrån får de bära ut mig Kan inte bo bättre lagom åt mig och dettär ju betalt snart med så. En skön fredag till dig.

  2. Är det så länge sedan! Jag minns så väl när du bloggade om flytten. Ja tiden går…
    Trevlig helg!

Kommentera

