Det viktiga ljuset

Solen skiner idag och jag blir sugen på att åka en runda och ta en massa bilder med kameran. Troligtvis kommer detta att ske senare idag, lite längre fram på eftermiddagen. Detta för att det blir mera släpljus då. Om jag ska åka och fotografera i skogen vill jag ha snyggt ljus. Inte hårt och platt, vilket det lätt blir mitt på dagen i hårt medljus. Ljuset sett alltid från fotografens håll, inte från det jag fotograferar. Jag hoppas att det finns lite svamp kvar i skogen som jag kan ta lite bilder på. Misstänker att de flesta röda flugsvamparna får stå kvar.

Mamma ringde precis och då upptäckte jag att molnen hade invaderat himlen och täckt för den vackra blåa himlen så att solen inte kan lysa med sina sköna höst-strålar. Med lite tur kanske molnen ger sig iväg fram på eftermiddagen så att jag kan få lite skönt ljus att fotografera i.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Väder

3 responses to “Det viktiga ljuset

  1. Hoppas att du fick dina bilder!

  2. Hoppas vädrets makter uppförde sig så att det blev rätt ljus och bra bilder!

  3. Hej Akson jaha du kom inte iväg efter mer foton då! Det ändrade sig hela tiden i går ju ena stunden svart som natten med regn nästa strålande sol och blå himmel..det blåste undan så man funderade om det var aprilväder nästan. Hoppas bättre väder idag så du kan få dina svampar och foton

Kommentera

