Ingen influensa ännu

Det är redan fredag och jag har hunnit med en massa saker. Dock inte att blogga.
Vad jag har gjort? Ja, det kan man fråga sig. Jag har varit sjuk, nu igen. Med feber och halsont. Äntligen fick jag sambon att gå till vårdcentralen och där kunde de konstatera att sambon hade en minimi bihåleinflammation. Nu hoppas jag att pencillinet gör den verkan det ska. Nu hoppas jag bara att ingen av oss ska få den tuffa influensan som väntas. Jag funderar på om jag ska vaccinera mig, fast det ger inte ett hundraprocentigt skydd. Läs mer om influensan på DN.
På programmet har även stått städning, vilket det var stort behov av, samt att fylla på skafferiet och kylskåpet.

Det har under ett antal dagar bara pratas om ekonomi. Det finns mycket man kan säga om det men jag gillar att bensinpriset sjönk ordentligt. Då jag var och tankade ”stora” bilen i onsdags kostade bensinen bara 12.94 öre litern på det gula billigare alternativet. Idag är de nu nere i 12.54. Läs mer om de sänkta bensinpriserna på SvD. Håll koll på vad bensinen kostar på Jet, Statoilallt om motor och/eller på bensinpriser.nu.

Mig gör det inget att bensinpriserna faller. Det har varit smärtssamt höga priser ett tag. I helgen var priset på 95 oktaning bensin 13.14, på måndagen hade priset gått upp till 13.44. Jag satte nästan hjärtat i halsgropen då jag såg bensinpriset, i synnerhet då bensinlampan börjat blinka på bilen. Dock hade jag lite is i magen och på onsdagen slank jag in och fyllde på tanken. Beloppet slutade på nästan sexhundra kronor ändå. Fast ännu har vi inte tankat bilen och det gått på över sexhundra.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Sjukvård

2 responses to “Ingen influensa ännu

  1. Vår bensinräkning var oförskämt hög denna månad! Visserligen har vi kört en del men ändå… Nej, den sänkningen var välkommen! Gärna fler i samma stil och så kan räntorna hänga med av bara farten!

  2. Så tråkigt att du är sjuk igen. Du verkar stå i skottgluggen så mycket sjuk som du varit.

    Jag har haft bihåleinflamation en gång. Herre min gud vad ont det gjorde! Begrep inte vad det var förrän läkaren på VC talade om vad jag led av. Jag hade i desperation tagit en whiskey varje dag men insåg snart att inte ens det hjälpte.Hoppas det aldrig kommer åter.
    Hoppas du och sambon snart är på bemen igen.

    Eftersom jag ingen bil har, har jag dålig koll på bensinpriset. Det är bara när jag får skjuts jag kollar upp det. Vill ju inte ge för dåligt betalt.

    Ha det gott nu.
    Kram 🙂

Kommentera

