Att bara sväva fram

Så har helgen passerat förbi. Inte mycket har hänt!
Gårdagen var en grådag då man inte gör särskilt mycket. Idag däremot har solen strålat med sina strålar mer eller mindre hela dagen. Ett eller annat moln envisades med att skymma solen.

För att få tiden att röra på sig har det spelats en del spel på datorn. Jag passade på att göra en ord-quiz på SvD. Jag stavade bara fel på två av de tjugo orden i quizen. Inte alls fel! På en annan sida radas de mest felskriva orden upp och det är bara att titta och se vilka.

Ett annat ord som det är dags att lägga på minnet är taikonaut. Det har nu varit tre taikonauter uppe i rymden och blandat genomfört en rymdpromenad på femton minuter. Nu har rymdfararna från Kina landat i inre Mongoliet. DN om rymdpromenaden och att taikonauterna tillbaka på jorden. SvD om den kinesiska rymdpromenaden och de kinesiska astronauterna åter befinner sig på jorden.

Jag skulle också kunna tänka mig att åka upp i rymden och vara tyngdlös. Vilken känsla att bara sväva fram! Sedan kan man fråga sig var det ska vara för mening med att göra dessa dyra äventyr. Vad är det man vill åstadkomma?
Nu har Kina tagit sig in i den lilla skaran av länder som skickat upp rymdraketer. Om det är bra eller ej, vet inte jag.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorprogram, Samhället, Utmaningar, Väder

4 responses to “Att bara sväva fram

  1. Dom lider nog av brist på sysselsättning. 😉

    Jag skulle gärna ta mig en tur, se jorden från det perspektivet är festligt.
    Var på Cosmonova en gång och valde planetresan. Gudars så häftigt! Det läckraste och mest fascinerande jag upplevt. Oj så liten man kände sig! Och jäklar vad det visslade till mellan planeterna, värsta berg och dal banan.

    Ord-quiz måste jag testa.

    Skön måndag på sig.
    Kram 🙂

  2. Rymden får klara sig utan mig. Den saken är klar eftersom jag inte ens gillar att flyga!

  3. Hej Akson. Jaha taikonaut..jo då finns det gott om pengar till sådant..hemskt slöseri tycker jag Fattar inte vad det skall vara bra för jag heller Rent slöseri och vi har ju lortat ner jorden sägs det skall vi lorta ner hela rymden med är det tänkt?? Ja jag vet inte heller,Ha en skön tisdag ialla fall

  4. Jenny

    Jag vill också fladdra runt i rymnden, men allra mest tror jag att jag vill upptäcka andra planterer och fotografera, skadad av naturen tror jag 😀 Ha en fortsatt fin vecka.

Kommentera

